telefoneren

Hoi,

Ik ben nu 40 weken en 3 dagen. Vanaf week 38 wordt ik elke dag door mijn schoonouders 1 of 2x gebeld of het kind er al niet aankomt en vanaf 40 weken gaan ook vrienden al bellen, met de vraag: Voel je al iets? Heb je dit, heb je dat?

Dit is mijn tweede kindje. Mijn dochter was namelijk 3 dagen voor de uitgerekende datum geboren. Je gaat er haast dan ook van uit dat de 2e ook voor de datum wordt geboren. Maar helaas elke bevalling is natuurlijk anders.
Ik heb een beetje spijt dat ik overal en iedereen heb verteld wat de uitgerekende datum is. Aan de andere kant is het ook wel weer heel lief dat mensen zo meeleven.... Dus moet ik maar niet zo zeuren. Maar ja, je zit eigenlijk te wachten of wat er gaat gebeuren en de laatste weken sta je elke ochtend op met: Oh nog niets, misschien morgen dan.

Ja, het is wachten. Wie is er nog meer over de uitgerekende datum heen?

groetjes Nanna

Hoi Nanna,
Heel herkenbaar, ik ban vandaag 40 weken en dus uitgerekend. We krijgen ook veel opmerkingen, telefoontjes e-mail e.d. Alsof je ze gaat vertellen dat je 'bezig' bent?? Ze leven mee, maar het kan ook wel irriteren steeds dat gevraag. Sterkte de komende dagen!

Hoi Nanna,
Ik herken het helemaal, ik ben nog niet eens in mijn 40e week en het begint nu al. Het is natuurlijk lief dat iedereen zo beegaan is met je, maar je kan ze ook heel vriendelijk zeggen dat je hun wel belt als het kindje er eenmaal is, het is op dit moment beter als je je niet irriteert of druk maakt om dit soort telefoontjes, jij bent nu het belangrijkst en belangrijk is dat jij rust hebt!

Succes

Groetjes Astrid

Hoi Nana

Weet precies waar je het over hebt. We werden ook helemaal gek van de telefoon! Ik ben uiteindelijk met de eerste 13 dagen overheen gegaan, dus ik vertel geen mens meer wanneer we precies zijn uit geteld. Ik ben nu in verwachting van de tweede (9 weken).

Succes
Eefje

heeeeeeeel herkenbaar!Heel lief, maar ook wat irri. Ik heb zelf al zoiets van:eek:ke het mag nu wel komen.(ben bijna 40 weken)En dan gaan mensen er ook nog, vaak, naar vragen..

ja voor mij is dit ook heel herkenbaar vooral de schoonmoeder die wel 2/3 keer per dag belt soms best wel vervelend want ik wil niet dat ze het weten als ik bezig ben en we hebben ook duidelijk verteld dat we bellen als het geboren is ook al is dat midden in de nacht dus zolang we niet5 bellen zit het nog lekker warm bij mama.

Hoi,
Om te voorkomen dat iedereen ging bellen heb ik een eigen site aangemaakt via beebiesite.nl en daar dagelijks een berichtje op geschreven.
Iedereen vond het erg leuk om te lezen en het bleef erg rustig met de telefoon, zelfs toen ik al 2 weken over tijd was.

Terug
Bovenaan