Telefonisch contact met de KA

Gistermiddag had ik een telefonische afspraak met de ka. Alles goed en wel. nogsteeds moet ik doorgaan met de voeding tot mijn mannetje 6 maanden is. Als we dan naar stap 2 mogen gaat hij waarschijnlijk ook over naar de gewone voeding. samen met vast voedsel.
Nu had ik het met haar over groente en fruit. en dat Jorn over dik 3 weken 4 maand is. dat we dan mogen beginnen. Op haar advies gaan we vandaag het eerste groentepotje geven!!!! :D Het blijkt namelijk dat vaste voeding goed werkt voor reflux kindjes. dit omdat het dikker is en beter in het maagje blijft zitten. volgens haar hebben deze kindjes heel erg veel baat bij "vast" voedsel... gister direct wat potjes ingeslagen... (eerst ff makkelijk voor ik zelf ga maken) en dan vanavond proefsessie 1 :D

Jorn doet al niks anders dan kijken hoe ik eet, zijn eigen vuistjes afknabbelen. van de week probeerde hij zelfs de chips uit mijn handen te pakken. Als mijn vader met een vingertopje slagroom aankomt doet hij zijn mond al open. (hij krijgt dat niet want dat wil ik absoluut niet).......... ben benieuwd.... :D

Het is toch zo dat je eerst een paar hapjes geeft? ze eten niet direct het hele potje leeg.... hoeveel hapjes geef je dan???

Ik ga beginnen met groente, omdat dit vaak bitterder is... en fruit is heel zoet en dat lusten ze vaak eerder. Gelukkig is alex het met me eens om eerst groente te doen.

Toen vroeg ik de ka ook nog ff naar tandjes... Mijn kleine ukkie heeft een bultje op zijn onderkaak, waar een tandje onder zit. hij is de afgelopen dagen extreem huilerig... wil overal op bijten en tot mijn verbazing had hij vanochtend wat koortst en is meneer in de snelle........ arm jochie... het zal toch niet?? Volgens de ka kan het heel goed zijn dat het tandje komt. maar het kan ook best nog wel ff duren...... dat zullen we dan maar weer moeten afwachten.

Maandag moeten we naar het cb voor de 2e ronde prikjes........ en het meten en wegen. ben benieuwd hoe groot en zwaar mijn ukje nu is... mijn schatting: 61 cm en ong. 6.5 kilo.... zal het maandag zien :D

Goed nieuws allemaal! Fijn, zeg!

Ben benieuwd hoe hij reageert op zijn eerste groentehap!

Ik wil van het weekend beginnen met de rijstepap in een bordje (krijgt vanaf woensdag 2 flessen pap). Als dat goed gaat, wil ik het weekend daarna beginnen met groenten.
Mijn vriend vindt het ook allemaal goed en gaat ervan uit dat ik mij 'ingelezen' heb voor ik dingen aandraag. (aan de ene kant wel makkelijk maar aan de andere kant dus ook geen ruimte voor discussie, dat kan ook wel een lastig zijn...)

Ivo is zondag 14 weken.

Ooh fijn joh dat de ka tevreden is.
Hier nu af en toe wat fruit en dat gaan we vanaf aankomend weekend dagelijks geven en dan ook een paar lepeltjes groente.
Maak het zelf voor hem ik vind die eerste potjes zo vies.....die verdere vanaf 6 maand daar gaan er wel een aantal van maar als het ff kan maak ik het zelf.
We eten vrij traditioneel haha dus dan houd ik wat apart voor hem. voor de volgende dag.
Ik merk idd aan jochem dat zijn reflux minder is sinds hij vast voedsel krijgt naast de fles zijn matras licht nu ook bijna niet meer omhoog!
Eerste groente hapje word wortel......ben benieuwd hihi

liefs louise

Terug
Bovenaan