Telefonische intake kraamzorg.

Ze waren er vlot bij deze keer, ben tenslotte pas eind april uitgerekend en gisteren hebben ze al het telefonisch consult gedaan van de kraamzorg.
Heb recht op 45 uur, ze hebben gelukkig genoeg kraamhulpen in april/mei.
Dat heb ik de zomer wel eens anders gezien.
Ondanks dat ze weten dat het de derde is gaan ze toch nog een heel verhaal ophangen van hoe het allemaal moet en gaat.
Maar goed, ik wacht nu de post af met alles wat afgesproken is. (Ze sturen alles op)

Nou, ik moet nog even wachten. Ik werd vorige week gebeld voor een afspraak maar ze kunnen alleen overdag. Ik kan overdag alleen op woensdag, maar dat kwam haar niet uit. Deze week kon ze ook niet (ik heb n weekje vrij) dus we hebben maar een afspraak gemaakt voor de eerste week in mijn zwangerschapsverlof. at mocht nog net zij ze.
Ik heb geen idee wat ik me voor moet stellen hierbij. Ik vond die dame wel erg vreemd klinken. Kwam over als een ouderwetse voorzichtige taart... Aangezien zij heeft gebeld, zal zij dan mijn kraamhulp worden? Als dat zo is, dan moet ik toch maar eens bellen...

De dame die ik aan de lijn had, wordt waarschijnlijk wel mijn kraamhulp, mara het hangt er natuurlijk ook vanaf of ze beschikbaar is, precies op het moment dat ik ga bevallen. Dinsdag komt ze langs, ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaat vertellen.

Ik ben 2 weken geleden ook al gebeld (ook eind april uitgerekend) en ze wilde gelijk die week al langs komen maar dat kwam mij totaal niet uit, ga vanaf volgende week 2 weekjes op vakantie en daarna zie ik het wel. Ik krijg toch een klinisch kraambed dus twijfel hoeveel ik nog thuis van de kraamzorg mee zal maken.

Bij ons is er ook vandaag al iemand geweest. Ik vond het een heel fijn gesprek. Maar had ook geen idee wat ik ervan moest verwachten. Wat wel een beetje raar was, was dat ze al een checklijstje ging invullen, met alle spullen die je moet hebben. Maar zover zijn wij helemaal nog niet, dus ik kreeg toch een paar ´nee-tjes´. Maarja, vind dat ik nog tijd genoeg heb om kruiken te kopen, toch.

De kraamhulp zou zich op dit moment nog rot schrikken als ze bij mij langs zou komen. Gelukkig doet ze dit niet, aangezien het de vierde is....dan is een telefoontje blijkbaar genoeg!
En idd nog tijd zat om 2 kruiken te kopen...

Mmmm, ik ben begin april uitgerekend en ben nog niet gebeld.... In de brief stond dat ze voor de 36 e week contact met me opnemen. Dus heb dan nog wel 4 weekjes...

Nou zijn wij sinds vandaag helemaal klaar met alles.. Bedje staat, kleertjes zijn gewassen... Helemaal goed dus.

jeetje meiden.. bij mij is de kraamzorg 2 weken geleden al langsgeweest.. eind december werd ik al gebeld wanneer het gesprek kon plaatsvinden..
en lijstjes met wat je allemaal in huis hebt?? lijkt mij ontzettend achterhaald niet? je hebt nog tijd zat!!
verder was t bij ons gewoon een heel gezellig gesprek.. kraamverzorgster gaf vooral aan dat t onze week is.. en dat alles mogelijk is.. heerlijk toch?

liefs!

Terug
Bovenaan