Teleurgesteld over het geslacht van de baby

Hoi allemaal,

Ik ben Anne-Sophie en ik werk voor NPO Radio 1 aan een podcast over geslachtsteleurstelling. Dat houdt in dat de ouders of één van de ouders een sterke voorkeur heeft voor een bepaald geslacht, en worstelt met teleurstelling als het kindje bij de geslachtsbepaling toch van het andere geslacht blijkt te zijn.

We zijn op zoek naar mensen die hiermee worstelen of geworsteld hebben en die hierover willen vertellen. Daarnaast horen we ook dat geslachtsteleurstelling voor sommigen reden kan zijn om de zwangerschap af te breken. We zoeken ook naar mensen die hiervoor gekozen hebben, of dat overwogen hebben.

Geldt dit voor jou en zou je wel met ons in contact willen komen om te vertellen over je keuzes en ervaringen? Zou je dan willen mailen naar annesophie.van.den.toren@eo.nl? In eerste instantie is dit contact sowieso off the record: we zijn benieuwd naar jouw verhaal. We begrijpen dat dit een gevoelig thema is dus als het komt tot een interview dan zijn er ook mogelijkheden om dat anoniem te doen.

Wij willen dit graag zonder oordeel van alle kanten belichten, vandaar dat we hopen dat mensen die moeilijke keuzes hebben moeten maken willen vertellen over hun beweegredenen.

Hopelijk tot horens!

Groetjes,

Anne-Sophie
 
Hallo Anne-Sophie,

Ik heb geen ervaring met geslachts teleurstelling gelukkig, maar wel een bijzonder verhaal. Staan jullie daar ook voor open?

Wel heb ik jarenlang geen kinderen gewild, omdat ik bang was dat ik een meisje zou krijgen. In mijn beleving zijn meisjes stukken vatbaarder voor het gevaar van de huidige wereld. Ik heb een traumatisch verleden en dat idee kon ik er niet bij hebben.

Maar ik zou er nooit mijn zwangerschap voor hebben afgebroken. Ik zou het alleen lastig hebben gehad om een leuke naam te vinden
 
Terug
Bovenaan