Teleurgesteld...

Vandaag is mijn babyshower! Het had voor mij allemaal niet zo gehoeven, maar desondanks kijk ik er natuurlijk wel naar uit! Gisteren al met een vriendin cupcakes versierd, want mijn schoonmoeder kan dat zelf niet zo goed met haar reuma en wij hebben er een leuke middag mee gehad.
Alleen tijdens het versieren een wat teleurstellend telefoontje gehad. Ongeveer twee maanden terug is aangegeven dat de babyshower vandaag zou gaan plaats vinden. Mijn schoonouders zijn gescheiden en mijn schoonvader belde vorige week maar begon toen nergens over. Ik vroeg dus of zijn vrouw ook bij de babyshower aanwezig zou zijn. Aangezien zijn ex en hij langzaamaan wat meer haat naar elkaar krijgen begon er als eerste de opmerking: Nou vind je dat nou wel leuk? Is dat geen verplicht feestje? Euhm nee.... Maar zijn vrouw wist nog niet of ze wel vrij had en zijn reactie liet dondersgoed blijken dat hij geen zin had in zo'n babyshower, laat staan bij zijn ex thuis. (tenminste dat denk ik dan) Ik had ze in ieder geval nadrukkelijk gevraagd om bij mijn schoonmoeder af te melden, zij houdt immers de gastenlijst bij...

Gister belde zijn vrouw dus, om aan te geven dat ze het zooooooooooooooooooooooo jammer vond dat ze geen vrij kon krijgen. En dat ze echt haar best wel had gedaan maar dat de zondagdienst zo moeilijk te ruilen valt. Ze is immers benieuwd naar het concept babyshower, dat had ze nog nooit meegemaakt. Oh ja en mijn schoonvader ging dan ook maar werken, want ja ze zijn afhankelijk van één auto en als ze dan toch in Amsterdam zijn kan hij ook net zo goed werken.

Ben ik nu zo naief dat ik pissig ben dat ze dit niet eens voor hun eerste kleinkind over hebben? Ik vind het vooral erg flauw voor mijn man, het is immers zijn vader en stiefmoeder(al meer dan 24 jaar trouwens) en ze zijn al zo weinig betrokken bij onze zwangerschap en dan nu dit weer....

Tuurlijk laat ik de dag niet verpesten hierdoor. Ik ga straks nog even goed ontspannen in bad, lekker optutten en die buik goed accentueren, maar teleurstelling is er toch wel een beetje op de achtergrond.

Pfff das knap lastig zeg :( ik hoop dat je een hele leuke dag hebt. En dat je het een beetje kunt vergeten. Ik ken het wel een beetje. Gister nog, maar gaat over ons trouwen. Vandaag weer een nieuwe dag en hoop er een leuke en gezellige van te kunnen maken!!

Net als bij yvonne: ouders soms!!!

Je verwacht dat ze er voor je zijn maar ze hebben hun eigen agenda

ze zijn ook maar mensen met hun eigen falen en fouten en angsten.

of het nu de relatie met de andere ouder is of dat ze niet snappen wat en shower is en waarom al die poeha gedaan wordt. ik weet het niet.

Laat het los en geniet van je dag!
Met mijn vrijgezellenavond waren er 2 vriendinnen op komen dagen, de rest allemaal niet. voor mij een hele belangrijke gebeurtenis, voor hun betekende het blijkbaar niks.

Zorg dat jij geniet en zij zijn degene die wat leuks missen toch?

Ik heb een topmiddag gehad! Het was een groot kippenhok, maar wat zijn we verwend. Stapels kleding haha en niets waarvan ik denk 'nee dat zal ze nooit dragen'
Vroeg m'n bed in gedoken want was natuurlijk doodop. Belt schoonpa ons weer wakker om nog even te zeggen hoe vervelend t was dat hij er niet was. En waar zijn vrouw zei dat hij moest werken, meldde hij dat ie al sinds vrijdag ziek is... Nouja ze zoeken het maar uit! Wij hebben een heerlijke dag gehad en zij passen zich voortaan maar aan ons aan ipv andersom.

zo he jij bent vroeg wakker en aktief achter de pc

fijn dat jij een superdag gehad hebt

en je moet maar zo denken, over paar weekjes heb jij jouw eigen gezinnetje en staan zij aan de zijlijn.

hoe dan ook moeten ze dat accepteren en vragen of iets jou uitkomt ipv anders

geniet nog lekker na van je fijne dag!

Terug
Bovenaan