Teleurstelling bij verschijnen RD’s toch normaal?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Morgen is mijn NOD, maar mijn buik rommelt al dus ik verwacht vandaag of morgen de RD’s. Toen ik mijn vriend dit meldde en ook zei dat het toch een kleine teleurstelling is zei hij dat hij dat maar onzin vindt. Dat we nog niet eens zo lang bezig zijn (oke, dat klopt 4 rondes) en dat ik me pas teleurgesteld mag voelen als we een jaar of jaren bezig zijn en het nog steeds niet gelukt is. Ja, oke dan zou de teleurstelling inderdaad elke maand groter zijn en ik hoop dat het sowieso niet zo lang zal duren, maar wie wil dat wel? Ik persoonlijk vind het jammer dat hij dat zo zegt. Je zit toch elke maand in afwachting of het gelukt is, en ik probeer in de laatste 2 weken geen al te ongezonde dingen te eten of drinken. Ik ben ook gestopt met roken. Ik ben er dus wel mee bezig. Ik weet dat het gemiddeld 8 maanden duurt om zwanger te raken en dat het bij sommige dames langer kan duren. Mijn moeder deed 6 jaar over mij en 3,5 jaar over mijn zusje. Maar goed, het is ook niet zo dat ik elke keer aan het eind maand dagen lang mokkend of huilend de dag door kom, maar als die buik- en rugpijn verschijnen ben ik wel een paar uur ff wat stiller.

Pff, zo ik moest het gewoon ff kwijt.

Groetjes,

Sara.
Op naar ronde 5.

Sara,

die kerels van ons zijn mannen en snappen er niets van. Daarom is het goed dat er zo'n forum is.
Ik had gisteren een bijna identiek gesprek. Alleen heb ik over 5 dagen mijn NOD. ik was misselijk 's ochtends (al een paar dagen) en heb echt het gevoel zwanger te zijn. Ik zei tegen mijn vriend dat ik deze maand toch echt wel teleurgesteld zou zijn als het niet zou lukken. Hij zei dat ik er niet zo mee bezig moest zijn, we zijn pas net begonnen, ik moest het gewoon op zijn beloop laten. Nou lekker dan. Ik kwaad, het is mijn lichaam dat raar doet, het valt bij ons dames nu eenmaal niet  zo makkelijk te negeren. we hebben rond onze NOD altijd last van kwaaltjes of als we zwanger zijn of als we een eisprong hebben. Als je bezig bent voor een kindje voel je het nog 10 keer erger.
ik heb tegen mijn vriend gezegd dat hij niet mag zeggen dat ik mij aanstel. Het is niet eerlijk. Zijn functie in het hele proces van zwanger worden is, mij aanhoren over al mijn kwaaltjes, mij steunen als ik teleurgesteld ben en er zijn als er geklust moet worden

Zo een hele statement, niet dat ik zo'n hele dwarse kerel heb hoor. Gisteren kwam hij heel lief een kopje thee op bed brengen toen ik misselijk was.

In ieder geval sara sterkte en trek het je niet aan. Mannen zijn nu eenmaal zo. Wacht maar tot hij hoort dat hij pappa wordt. Krijg je een hele andere kerel.

groetjes
kitty

Hoi meiden,

Tuurlijk ben je teleurgesteld als de rd toch weer zijn gearriveerd, dat heb ik ook iedere keer. Mijn mannetje reageert erg afwachtend als ik kwaaltjes heb of reageert soms helemaal niet, maar dat doet hij om mij te beschermen voor een echte grote teleurstelling. We zijn vanaf juli bezig en ik ben blij dat hij zo nuchter reageert, maar ik  weet dan ook  hoe graag hij paps wil worden. Het zo wat zijn als wij helemaal door het dolle zijn bij ieder kwaaltje, mijn lichaam heeft mij ondertussen vaak genoeg voor de gek gehouden.
Mannen zijn meestal nuchterder en wij vrouwen emotioneler. Hopen dat we allemaal snel zwanger zijn!!!!!

Liefs Lientje

mijn vriend leeft altijd met me mee ook als de rode duivels komen en hij is ook altijd bezorgt om me als ik me niet lekker voel ben vandaag ongesteld geworden vandaag was ook me NOD maar daarvoor voelde ik helemaal niks geen buikpijn enz enz dus snapte er weinig van Maar we gaan gewoon verder met  de 3de ronde  en hopen dat het volgende maand wel raak is

Groetjes marina

Wij zijn nu nog niet bezig, maar ik merk wel dat mannen inderdaad een stuk relaxter zijn als vrouwen. Af en toe kan dit best wel eens vervelend zijn. Mannen doen alsof de vrouwen zich aanstellen en af en toe is dit echt super irritant. Je wilt dan i.p.v. een opmerking hier of daar, dat ze je weleens steunen, en je er ff doorheen helpen.. Maar ja, mannen he!?

Hoi Sara

Je hoeft geen RD te krijgen hoor. Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook weer ongi te worden. Pijnlijke buik, gevoelige tepels ect. Maan mijn ongi bleef uit todat ik misselijk werd en toen dacht ik van het zal toch niet. En ja hoor ik was zwanger. Maar toch had ik voor die tijd het gevoel dat ik ongi moest worden. Niet dat ik jou valse hoop op wil wekken maar het wil niet altijd zeggen dat je bij deze klachten ongi word. Succes

Groetjes Sharine

Helemaal hoor dat je dan teleurgesteld bent. Je wilt graag zwanger worden dus dan is het best begrijpelijk dat je even baalt als de rd er toch weer zijn. Maar mannen staan daar vaak wat anders in heb ik het idee. Succes en op naar de volgende ronde!!
Groetjes Tara

Hoi!!

Ik ben ook altijd wel weer teleurgesteld..
Ik zit net als jij in ronde 4.
En elke ronde verder hoop je net iets meer dat het wel zo is dat je zwanger bent.
Dat is toch ook echt heel logisch!!
Ik merkte bij mij thuis dat mijn man er de eerste keer niet zoveel aandacht aan besteedde, maar naar mate de maanden vorderen vind hij het ook steeds "erger".
Voor mannen leeft het gewoon niet zoals bij ons. Dat heb ik hem ook uitgelegd.
HIJ voelt niets en zal er ook de komende tijd niet zoveel van mee krijgen, behalve dan ons humeur en eventueel als het lukt de buik.Wat ik wil zeggen is dat het voor hem pas gaat leven als de kleine er echt is!
Wij daar en tegen zitten elke maand te denken of we iets voelen etc., dus leeft het meer voor ons.
Misschien helpt het als je hem dit uitlegd??
Heel veel succes!
En ga maar even lekker mokken als de RD er zijn!
Succes!
Liefs,

Kiki

Terug
Bovenaan