Teleurstelling door drukte ziekenhuis weer een maand wachten

<p>Hoi hoi, </p><p>Graag schrijf ik even het even van mij af.. </p><p>nadat dat wij zwanger raakte van een cryo terugplaatsing en een mooi hartje zagen kloppen is het toch fout gegaan met 8 weken, vlak voor de kerst.  Wij hadden besloten dmv pillen het op te wekken helaas is dit na 3 keer niet goed gegaan en ben ik in het ziekenhuis opgenomen vanwege evt ontstekingen in de buik. Nadat een aantal bezoeken aan het ziekenhuis hebben ze dmv hystosocopie  onder algehele narcose de laatste resten weg gehaald. Daarbij hebben ze een kweekje afgenomen en bleek er steptokokken uit te komen. Opzich nu geen probleem alleen wel bij de zwangerschap en bevalling. Na eindelijk zondag een tweede menstruatie gehad te hebben na de miskraam het ziekenhuis gebeld voor een nieuwe poging . Helaas kreeg ik later te horen dat er geen plek was! Het is zo onwijs balen en de maanden lijken weer te verstrijken zonder dat je überhaupt een kans krijgt... zijn er veel dames in het zelfde schuitje die door drukte ook niet door mogen voor de volgende ronde? En na hoeveel maanden dmv ivf werden jullie zwanger na een miskraam?</p><p> </p><p>alvast bedankt </p>

Pff, heftig hoor. Ik hoop dat jullie snel weer mogen proberen!
Ik heb geen ervaring met ivf, maar wel met streptokokken. Je schrijft dat dit ook tijdens de zwangerschap een probleem zou zijn. Ik ben nu van de 2e zwanger en heb dus ook streptokokken. Tijdens de zwangerschap zelf was dit totaal geen probleem, geen medicatie of iets moeten nemen of ergens speciaal op moeten letten. Het enige is, dat zodra de bevalling begint je als moeder een infuus krijgt met antibioticum zodat je baby niet geinfecteerd wordt, zodra de baby door het geboortekanaal moet. Ik heb zelf echter ook niet erg gevonden. Het voordeel is dat zodra je sowieso een infuus hebt, ze ook sneller kunnen reageren met bijvoorbeeld pijnstilling via het infuus.
Wat betreft de streptokokken zou ik me dus niet al te veel laten stressen. Toen ik destijds hoorde dat ik streptokokken had, dacht ik ook "euh wat?", had er toen nog nooit iets van gehoord. Maar viel allemaal reuze mee.
Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel een kleine wereldburger mogen verwelkomen!

Terug
Bovenaan