Teleurstelling na ongesteldheid

<p>Dag Dames,</p><p>Hoe gaan jullie om met de teleurstelling na een mislukte ronde?</p><p>vooral als de wens heel groot is?</p><p>Wij zitten nu aan onze 8ste ronde en ik heb het gevoel dat ik al 1 week voor mijn nod altijd gespannen ben.</p><p>Door de voorgaande teleurstellingen ,ben ik voor mijn  nod altijd negatief ingesteld en ga ik altijd van het slechtst uit.</p><p>Ik probeer natuurlijk extra lief te zijn voor mij zelf en probeer het ook te relativeren. </p><p>Maar ik vind het mentaal toch zwaar</p><p>zijn  er dames die dit herkennen?</p><p> </p><p> </p>
 
Heey ik herken dat wel ook omdat je af en toe hoorde hoe makkelijk het bij andere gaat. Ik had dat ook telkens en toen ik hoorde dat ik door omstandig heden de kinderwens het beste uitkomt stellen zakte de moed me in de schoenen... Maar juist (denk ik) omdat ik toen zoiets had van nou laat maar even werd ik zwanger. Ik was er even niet meer mee bezig. Probeer idd zoals je al zegt lief voor jezelf te zijn en ook voor je partner. Probeer ook nog lekker te genieten dan komt het vast wel goed?
 
Hoi Mamabeertobe, frustrerend hè... het is super herkenbaar wat je schrijft. En die teleurstelling is ook echt killing. 
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wanneer ik ongesteld ben me 1 dag onwijs kut mag voelen. Mag huilen, boos zijn, en me troosten met chocola (of wat er dan ook voor handen is :') ). En de volgende dag zet ik mijn schouders er weer onder en kies ik voor positiviteit. 
De volgende dag vertel ik mezelf dan dat dit ook weer een nieuwe cyclus is, en dus het begin van een nieuwe kans die eraan komt. 

Effe heel eerlijk, dat lukt vaak, maar echt niet altijd hoor ;) maar rust en lief zijn voor jezelf zijn wel 'key' in deze. Het is enorm zwaar als je elke maand in spanning zit en weer teleurstelling te verduren krijgt.
 
Ondanks dat wij nog niet lang bezig zijn, herken ik het wel. Mijn tip is om op een of meerdere dagen voordat je kan testen en de eerste dagen dat je dan eventueel wel ongesteld zou zijn iets leuks te plannen. Het hoeft niet eens iets groots te zijn, maar iets wat je zelf leuk vindt en waar je naar uitkijkt. Bij mij helpt dat om afleiding te hebben.
 
Heel herkenbaar en niet echt tips. Ik ben uiteindelijk in ronde 20 zwanger geraakt, terwijl om mij heen iedereen binnen tot 2 keer zwanger was. Qua gemiddelde klopt dat dan ook, zoveel mensen binnen 1x, dan moet er om iemand lang bezig zijn om de cijfers om zwanger te raken wat langer te maken. Dat hielp mij wel in mijn gedachten.

Nu heb ik inmiddels 2 gezonde kinderen (2e zwangerschap in ronde 3 raak)).

Hoe lastig ook, zorg voor zo min mogelijk stress. Mijn baan gaf mij negatieve stress en toen ik daarmee gestopt was duurde het niet lang voordat ik zwanger was.
Ook ben ik toen uiteindelijk gestopt met foliumzuur, en folaat gaan gebruiken. Toeval dat ik niet lang daarna zwabber raakte?
Zeker weten waarom het langer duurt weet je nooit, Maar kan wel vertellen dat de periode met wachten en verdriet snel vervaagt als je eenmaal zwanger bent.
 
Terug
Bovenaan