Teleurstelling

<p>Lieve mama's en mama's 2 be.</p><p>Mijn man en ik zijn vanaf september 2019 bezig om zwanger te worden van ons 2e kindje, in mei 2020 was het raak, echter heb ik toen een miskraam gehad die er bij mij fiks ingehakt heeft.</p><p>Nu ben ik elke maand sinds dien bezig met plannen en optimaliseren van een nieuwe zwangerschap,  echter blijft die tot nu toe uit.</p><p>Hoe gaan jullie om met de teleurstelling?</p><p>Mijn man snapt het niet, die zegt alleen maar "komt goed schat, we proberen het gewoon weer, het komt zoals het komt"</p><p>Op zo'n moment kan ik dan echt wel gillend  van frustratie. </p><p> </p>

Je man heeft wel een punt hoor. Ik snap je frustratie maar jullie kunnen er niks aan doen. Het is en blijft een frustratie, ken je gevoel.

Laat het even 1 a 2 maandjes rusten, neem niet teveel stress en voor je het weet ben je zwanger. Juist als je er niet mee bezig bent.

Tip: neem je foliumzuur en mama vitamines van Davitamon in. Bij mij heeft dat enorm geholpen.

Succes mama, komt goed??

Jojanneke
Ik begrijp je volledig. Het lijkt soms zo uitzichteloos. Telkens die teleurstelling, de angst dat er iets mis is. Je emotie neemt het vaker over dan je ratio. Want rationeel weet je dat je man gelijk heeft, het zal wel ooit goed komen (het is al eens gelukt). Toch zakt de hoop per gepasseerde maand.
Vandanaa heeft op zich ook gelijk. Ik ken een aantal mensen die via ivf zwanger werden en kort nadien toch natuurlijk. Al die mensen waren er ook dag in en uit mee bezig. Tegelijkertijd is het moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Zeker als je temperatuurt of ovulatietesten gebruikt.
Echte tips heb ik niet maar waag toch een poging
1. Stel je zelf een doel naast het lopen. Mijn doel is 2maal per week lopen en gezonder eten. Ook plan ik al reizen voor als corona over is..
2. Als je merkt dat je te veel bezig bent met dingen op te zoeken, probeer dan voor jezelf uren af te spreken dat je mag opzoeken en voor de rest niet. Ik fa dit nu ook zelf proberen. Want ik merk dat ik beetje veel opzoek  
3. Richt je op wat je al hebt en geniet van al die momenten. Het klinkt dom maar helpt soms wel. 
4. Las een weenmoment in de dag van je nod. 
Hopelijk heb je er iets aan.. maar weet theorie is makkelijker dan de praktijk.

Echt super bedankt dames, het is gewoon super lastig als je iets zo graag wilt, je weet dat je lijf het kan maar toch werkt het niet mee.
Ik probeer elke week met mijn dochter een flinke fietstocht te maken of te lopen. En dat zijn ook echt geluks momenten. 
We zijn al gezegend met een schitterende dochter en toch voelt het van mijn kant na de miskraam als falen tegenover mijn man.

Echt super bedankt dames, het is gewoon super lastig als je iets zo graag wilt, je weet dat je lijf het kan maar toch werkt het niet mee.
Ik probeer elke week met mijn dochter een flinke fietstocht te maken of te lopen. En dat zijn ook echt geluks momenten. 
We zijn al gezegend met een schitterende dochter en toch voelt het van mijn kant na de miskraam als falen tegenover mijn man.

Terug
Bovenaan