Teleurstelling

A

Anoniem

Guest
Ik ben hier nieuw en ik moet even mijn ei kwijt. Wij zijn bezig zwanger te worden en het lukt voor geen meter. Ik ben na 4 rondes weer ongesteld geworden, terwijl we toch veel goed doen. We eten gezond, sporten, roken niet, hebben een gezond libido en een regelmatige cyclus. Waarom lukt het niet? Ik vind het moeilijk om met de teleurstelling om te gaan elke maand. Vooral omdat er een aantal vriendinnen in onze omgeving nog veel moeilijker zwanger worden, dus echt over praten kan ik niet. Ik begin het vertrouwen in mijn lichaam kwijt te raken. Wat is er mis met me dat ik niet zwanger kan geraken? Ik weet dat dit niet realistisch hoeft te zijn, maar toch voel ik het zo. Is er iemand die dit herkent?

Vervelend dat je het zo voelt, want het is helemaal niet raar. Gemiddeld heb je 10-20% kans per keer, dus zo gek is het niet. Weet ook niet of je nog moet ontpillen, want je lichaam kan daar ook wel een lange tijd over doen.
Ik zou me nog niet teveel zorgen maken, want dat bevordert de zwangerschapskansen ook niet. En mocht het na een jaar niet gelukt zijn, heb je de mogelijkheid voor onderzoeken en soms net dat beetje hulp. Dat is tegenwoordig ook niet uitzonderlijk.

Ik ben zelf al bijna 2 jaar bezig voor onze tweede, dus ik weet waar ik het over heb. Mijn ervaring is ook dat je het op een gegeven moment toch wat meer los gaat laten, omdat je niet maand na maand zo in spanning kan en wil zitten.

Succes ermee.
Wenser

heb belangerijkste is niet te veel mee bezig zijn..
wij werden de eerste ronde zwanger dit eindigde op een miskraam daarna was ik erg druk bezig met het zwanger worden dat ik niet lekker in me vel ging zitten..
toen hebben we het opzij gezet en was het de bedoeling dat ik de volgende cyclus medicatie zou nemen om me hormonen wat te temperen..

dit besluit van afstand doen eindigde op een giga dikke positieve test en ben nu 6 a 7 weken zwanger en hoefde dus niet aan de medicatie..

Hoi,

Ik begrijp je gevoel heel goed hoor. Als je eenmaal besluit om er voor te gaan duurt elke maand te lang.
Ik heb zelf twee kinderen bij wie het zo goed als in een keer raak was en op mijn derde zwangerschap heb ik iets langer moeten wachten (ben nu 10 weken).
Elke maand was ik gefrusteerd en teleurgesteld. Werd er heel onzeker van.... Waarom lukte het toch niet?
Ben uiteindelijk naar een acupuncturist gegaan en floep....ik was zwanger.
Kan natuurlijk toeval zijn..
Ik had ook die maand besloten om weer van de sex te genieten en leuke dingen te gaan doen dus dat heeft misschien bijgedragen.
Maar iedereen zegt altijd je moet het loslaten....maar dat gaat toch helemaal niet!!

Veel van je afschrijven helpt en misschien een keer proberen bij te houden wanneer je vruchtbare dagen zijn?

Heel veel succes...hoop voor je dat het snel raak is!!

Jammer dat je er zo in staat. Ik snap je ongeduld, maar probeer wel realistisch te blijven. Zwanger worden doe je niet zomaar even. Ook als je regemaltig vrijt kun je er maanden over doen. De meeste mensen hebben geen guld als ze stoppen met anticonceptie, ik vind het wat verwend over komen. "Ik wil zwanger worden en wel nu!" Mensen moeten leren omgaan met het feit dat zwanger worden geen optelsom is. 4 rondes is echt niks. Je mag er 12 rondes over doen voordat je je wat zorgen mag maken. Dus probeer een beetje streng voor jezelf te zijn.
Misschien kunnen je deze cijfers wat opmonteren:

75% van de stellen die 3 keer per week vrijen zijn in een halfjaar zwanger.
23% volgt in het jaar daarna.
1,5% wordt zwanger met hulp.
0,5 % blijft ongewild kinderloos.

Kortom: geef je jezelf ook even de tijd.

Succes!

Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad, dat loslaten is wel verstandig net als de wetenschap dat het langer kan duren, maar dat doe je niet even. Zwanger worden doe je niet, het is je gegund. Misschien is het inderdaad niet onverstandig om mijn focus ergens anders op te leggen, misschien een hobby of zo. Ik denk alleen niet dat ik het echt los kan laten. Ik zal toch echt wel bewust blijven van mijn nod en elke maand hopen dat het raak zal zijn. Er zit echt niets anders op dan afwachten, hè?

Terug
Bovenaan