Televisie kijken

Hoe kijk jij aan tegen televisie kijken voor je kinderen? Vind je het prima of zie je je kind liever andere dingen doen? 'Kinderen' wil, voor een nieuwe rubriek, graag in contact komen met moeders die een duidelijke mening hebben over televisie kijken voor peuters. Wel of niet?
 
Hoi,

Ik vind dat kinderen best tv mogen kijken, zolang het maar een goed programma is en niet te lang. Mijn dochter is nu bijna 19 maanden en ze kijkt nu in de winter per dag ongeveer 1,5 uur tv . En dan kijkt ze oa teletubbies, de wereld is mooi en sesamstraat. Daarnaast speelt ze veel met andere kinderen (ben gastouder) en speelt ze, zolang het droog is, elke dag buiten.

Groetjes!
 
Ik laat mijn zoon ook tv kijken. Vaak idd niet lang, een uur max. Hij kijkt graag Dora, Diego, Cars (DVD) of Pieter Post (DVD). Hij pikt dingen snel op en een educatief programma helpt hier bij. Kan dankzij Dora een aardig woordje Engels en tellen! Mijn zoon wordt in Januari 3.
 
Hallo,

Mijn dochter is 23 mnd en kijkt weinig televisie.
Ik zet in de morgen weleens Bumba voor haar op, dit programma duurt 5 min. Voor dit programma kan ze blijven zitten maar daarna ziet ze alweer zoveel andere intressante dingen (haar speelgoed) dat ze opstaat en van de televisie wegloopt. Ik zet de televisie dan ook weer uit.

Ik vind persoonlijk dat op deze leeftijd televisie nog helemaal niet zo intressant is voor kinderen. Er is zoveel te beleven en ontdekken in de wereld. Deze hele dagen leren ze weer nieuwe dingen! Van een kleine wandeling buiten waarin ze vogels ziet, een koe in de wei en blaadjes die van de bomen vallen is ze al helemaal onder de indruk!

Liefs Geluksvogeltje
 
Ik vind televisiekijken niet nodig voor peuters.
Mijn dochter is 2 1/2 en ze kijkt echt niet elke dag tv. Soms zet ik 's avonds als ik eten ga koken wel eens sesamstraat op, maar overdag gaat de tv niet aan.
Ik vind het veel beter/leuker om met haar te knutselen, spelen of naar buiten te gaan.

mijn email is truus @ darkpower . nl
 
Terug
Bovenaan