Telkens het bed uitkomen

DaNIi

New member
<p>Wij hebben een zoontje van bijna 2,5 jaar. Eigenlijk is hij altijd wel een goede slaper geweest 's nachts. Tot een week geleden. Over een paar weken verwachten wij ons tweede kindje, daarom hebben wij ervoor gekozen om ons zoontje een peuterbed te geven, zodat de ledikant naar de baby kan. Sinds 3a4 weken slaapt hij in het peuterbed, en dat ging hartstikke goed tot afgelopen weekend. Het begint al met naar bed brengen; elke avond zijn we minstens een half uur bezig om hem te laten slapen. Want zodra wij de slaapkamer uit zijn, klimt hij uit zijn bed en komt ook zijn kamer uit. Dit gaat een hele tijd door. Eigenlijk negeren wij hem volkomen en stoppen hem telkens weer terug in zijn bed, zonder verder enig contact te maken. Totdat hij uiteindelijk in slaap valt. Dit gebeurd nu ook 's nachts. Hij wordt telkens tussen 00.00 en 01.30 u wakker en komt dan naar onze kamer toe. Ook dan zijn wij 's nachts wel 2 uur lang bezig voordat hij weer slaapt. De eerste keer leggen wij hem uit dat het nacht is en dat iedereen slaapt. De keren daarop geven wij geen aandacht meer en stoppen wij hem telkens terug in zijn bed. Omdat wij eerst vermoedde dat hij bang was in het donker, heeft hij een nachtlampje gekregen en laten we de deur vaak op een kiertje. Maar dit heeft niks geholpen. Nu willen wij niet dat niet probleem erger wordt. Zijn er daarom misschien tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Ik ben hoogzwanger en krijg al spijt dat we hem een peuterbed hebben gegeven haha. Ik hoop op goede tips!</p>
 
Misschien de klink draaien, zodat hij zijn kamer niet uit kan, en de kamer sober maken qua speelgoed? Dan kan hij even rommelen en is het saai genoeg om weer te gaan slapen.
Misschien kun je wel een leuk (niet té leuk) boekje meegeven, zodat hij voor het slapen nog even kan lezen en dan uitleggen dat hij dus nog even zelf mag lezen, maar dat hij dat wel in bed hoort te doen. Als hij dan in de nacht wakker wordt, kan hij dus even rommelen met dat boekje, maar is het niet spannend genoeg om daardoor te lang wakker te blijven. En als hij dan weet dat je in bed hoort te lezen, stort hij misschien vanzelf weer in
 
Hier is ook de klink gedraaid zodat ze niet uit de kamer kan. Dochter komt overigens haar bed niet uit dus daar kan ik niks over adviseren. maar je kan wellicht ook iets van een stickerkaart proberen? Iedere keer dat ie netjes in bed blijft een sticker en bij 10 stickers een cadeautje/ijsje/uitje oid?
 
Het kan idd aan het bedje liggen. Voor peuters is het vaak een heel onzekere tijd en hebben ze ook nog een ander bed. Dus ik zou proberen om eruit te krijgen wat de reden is!
 
Terug
Bovenaan