tellen van dagen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Nu las ik net op de site van babybrabbel dat de telling van dagen van de cyclus als volgt is: vanaf de eerste dag van de menstruatie tot de dag VOOR de volgende menstruatie.Klopt dit? Ik telde namelijk altijd vanaf de eerste dag tot de volgende eerste dag!   Gelukkig scheelt het niet zoveel maar toch. Wat kan ik nu het beste aanhouden?

groetjes kreeftje

Volgens mij deed ik dat ook, terwijl je eerste dag van je volgende menstruatie natuurlijk de eerste van je nieuwe cyclus is. Als je die dan ook als laatste dag van je oude cyclus meetelt, telt deze dag dubbel.
Kan je mijn gebrabbel nog volgen?

Misschien heeft iemand anders hier betere informatie over?

hoi femke,

Dat klopt als je het zo bekijkt. Dus voortaan tel ik vanaf dag één tot de dag voor de nieuwe ongi.

Groetjes kreeftje

Ik zal je nog iets ingewikkelds zeggen:
las net in de bijsluiter van een zwangerschapstest dat je de dagen tussen 2 menstruaties moet tellen! Dat lijkt me eigenlijk wel vreemd aangezien je eerste menstruatiedag dag 1 is!
Ik denk dat je het beste uit kan gaan van dag 1 = eerste menstruatiedag. Laatste dag is de dag voor je nieuwe bloeding.

volgens mij zijn er zo veel verschillende verhalen over hoe je het beste kan tellen,
dat je het soms helemaal niet meer kan volgen en gaat twijfelen aan jezelf. Maar zo als ik het ook weet is de eerste dag van je ongi (heb zelfs gelezen ook al is het vijf voor 12 s,nachts dat dat de eerste dag van je ongi is)de eerste dag en de dag voor je ongi de laatste dag. Ik bedoel er staat toch op de zwangerschaps tests dat je kan testen op de eerste dag dat je ongi moet komen???? snappen jullie het nog nou het gaat er toch maar om dat je weet wanneer je ovuleert das toch de belangrijkste periode van je al die dagen die je moet tellen hihihi. Nou dames ik ga weer door met tellen en ik spreek jullie vast wel weer.

Groeten en liefs Leonie (24) 1e ronde 17 april NOD

Terug
Bovenaan