tellen

A

Anoniem

Guest
nog een vraagje! als jullie tellen op welke dag je ei waarschijnlijk is, tellen jullie dan de eerste dag van ongi mee of niet? bijvoorbeeld als ik op maandag ongi word, moet ik dan de maandag meetellen of begin ik bij zondag?
Misschien een beetje rare vraag maar we zijn ook pas net bezig dus ik weet het allemaal nog niet zo goed.

Hoi Kreeftje,

Je begint te tellen op de eerste dag van je ongi. Dus als je maandag ongi wordt is maandag je eerste "tel"dag.
Succes
Liefs Joanna

Hoi Kreeftje,
Je eerste dag is de dag dat je ongesteld bent geworden. Dus inderdaad maandag was dag 1 bij jou.
Wat wel heel belangrijk is als je gaat tellen; je eisprong is ongeveer 14 dagen vóór je menstruatie, dus niet altijd 14 dagen na het begin ervan. Snappie?
Sucses,
groetjes Anne

hoi anne28,
Ik heb een cyclus van 6 weken en nu had ik gehoord dat ik dan 14 dagen terug moet tellen vanaf de eerste dag van mijn volgende menstruatie! Of is dat niet zo? (heb ook gehoord dat je de helft van het aantal dagen tussen de menstruatie moet nemen dus bij 6 weken is dat 21 (heb voor de zekerheid dus maar rond beide data geklust, ha ha)
Joanna, ook bedankt voor jouw reactie! succes dames! groetjes

Hoi Kreeftje,
Klopt als een bus zoals je het schrijft. 14-16 dagen voor je nieuwe menstruatie vindt 'ie ongeveer plaats. Dat zou bij jou zo rond de 26-28e dag zijn als ik 't zo even uitreken (uitgaande van een cyclus van 42 dagen). Heb je wel eens een ovulatietest geprobeerd, werkt perfect. Helemaal als je een vrij regelmatige cyclus hebt.
Zal duimen,
Liefs Anne

heb van anoniem de site van predictor gekregen daar kun je zelfs laten uittellen wanneer je ei komt enzo. Alleen is het maximale aantal dagen van de cyclus daar 40 dus dat klopt niet helemaal.
groetjes

Kijk ook eens op www.babybrabbel.nl
Bij de online test kun je ook van alles uitrekenen.

Terug
Bovenaan