tellen..

Hoi meiden,

Lieve kan bijna al tot tien tellen, en praat dan heel netjes met een harde G..haha
We lachen erom hoor..[ AGT, NEGU..haha]
Zijn er meer die aan het tellen zijn, en kleuren intressant vinden..''Hood'' [rood]  roept ze als papa zijn bus langsrijd!
Wat leuk toch al die nieuwe dingen he?

Gr Rina

Lotte telt momenteel tot drie. Ik ben bang dat ze wat dat soort dingen betreft nog niet zo ver is. Ze gaat straks naar de peuterspeelzaal, hopelijk pikt ze daar weer nieuwe dingen op. Ze is wel heel nieuwsgierig en wil graag alles weten, dus ik denk dat het wel goed komt.

Groetjes, Marisa

Hoi Rina,

Jesse is nu dan bijna 23 maanden en kan al aardig wat zeggen! Tellen is niet z'n sterkste punt....één, tlee, dlie, zes, acht, tieeennn! En dan is hij klaar!

Maar kleuren is hij wel goed in: groen, geel, blauw, roze, rood, ranje (oranje) grijs, bruin, zwart, paars. Hij weet ook precies dat ik een zwarte auto heb, papa een rode en oma een groene!

Hij kan al z'n speelgoed aanwijzen en ook benoemen zeg maar...puzzel, tractor, auto, keuken etc. Ik kan het niet meer bijhouden!

vandaag ook 10 minuten met hem zitten kleppen aan de telefoon, ik was op m'n werk, het ging over echt van alles, maar het was zo heerlijk!! Dus mama's het wordt alleen maar leuker!

Groetjes
Angel

hoi hoi,
ja hier ook een meisje dat veel praat en telt.
Ze kan al best lang tellen, ik dacht eerst alleen tot tien maar sinds een tijdje zegt ze dus gewoon elf, twaalf veertien haha

Maar ik vind het echt zo leuk als ze vanalles vertelt over wat ze meemaakt en ziet..echt geweldig! Hele verhalen de hele dag door dus.

Geniet van jullie kids!
Tamar & Sarah

Haha, nee, hier nog geen tellen!
Bas praat nog steeds nauwelijks. Steeds vaker horen we losse, verstaanbare woorden, maar nog geen zinnen, laat staan duidelijke verhalen!

Zo anders als bij Eva, want die deed dat inderdaad wel op deze leeftijd. Die kletste de oren van je hoofd.

Bas gebruikt dan wel geen woorden, maar hij is echt geweldig goed in non-verbale communicatie. Hij maakt heel goed duidelijk wat hij wil en wat hij niet wil. Hij heeft zo veel duidelijke gezichtsuitdrukkingen. Zo mooi!

Hij communiceert dus wel, maar gewoon op zijn eigen manier. Ik maak me dan ook totaal geen zorgen. Dat komt wel...

Groetjes, Karin

Nou hier nog een onverstaanbaar kindje.. Birgit zegt niet veel verstaanbaars! Ik merk wel dat ze de laatste tijd erg haar best aan het doen is en probeert na te praten...
tellen zit er nog niet in dus.. het is de laatste tijd vooral MAMAAA (100X snel achterelkaar) NEEEJJ, DTIE!!! en geluiden nadoen... dusss dat duurt nog f voordat ik haar tot 10 hoor tellen :)

Hai,

wat knap dat jullie kids al tellen, Jesse zegt soms een, teee, dlie, dus dat lijkt op tellen.
Ik vind het sowiezo kanp dat zoveel kids al zo veel kunnen praten, Jesse is nog lang niet zo ver.

Komt vanzelf
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan