temp 36.7..kun je dan toch zwanger zijn?

Hoi meiden,

Ik zit vandaag op dag 31 van mijn onregelmatige cycles. Sinds kort ben ik aan het tempen, iedere ochtend voor het opstaan, maar niet op hetzelfde tijdstip. Mijn temp is vorige week flink omhoog gegaan van 36.3 naar 36.9, maar een aantal dagen later toch wel een eind gedaalt,,ook omdat ik toen erg vroeg op moest. Nu blijft mijn temp zo rond de 36.7/8. Kan ik nu evengoed zwanger zijn of moet je temp dan echt rond de 37. zitten??

Ik weet dat een aantal van jullie denken ga dan testen dan weet je het zeker, maar ik heb zo een onregelmatige cycles en heb al zo veel testen verprutst dat ik toch even wil afwachten. Ik moet volgende week weer naar de gyn.

Mijn vraag concreet is dus kun je zwanger zijn met een temp lager dan 37.??

Graag serieuze reacties..A.U.B

Liefs miranda
 
beetje naíef om daar een serieuze reactie op te vragen he?!
ik heb me nooit bezig gehouden met tempen. ik denk dat je dan helemaal verkeerd bezig bent en wel heel geobserdeerd. zo lukt het nooit. je moet gewoon geduld hebben het lot bepaald. ik wens je veel succes met het zwanger worden.
 
Hoi Hoi,

Ik heb zelf nooit getempt, maar weet wel wat het is hoor; de onzekerheid...
Wat bij mij opviel was toen ik nog niet getest had, maar me wel zo ziek voelde, ik mijn temp nam en ook onder de 37. had. Dus het was geen koorts. Later heb ik wel getest en daarna heb ik niet meer getempt. Maar in elk geval; ik had ook een lage temp, toen ik al wel zwanger was.

Succes meid!!!!

Liefs Mariska 2
 
Hoi,
Als je zwanger bent, is je temp. een stuk hoger dan je gemiddelde temperatuur. Als ik mijn temp. schema's bekijk, dan was mijn temperatuur gemiddeld 36.5/ 36.6 Tijdens de ovulatie steeg hij dan naar 36.8 / 36.9. De beide keren dat ik zwanger was, steeg mijn temperatuur na de bevruchting/innesteling naar 37.15 ongeveer (max. 37.20, min. 37.10). En daar bleef het weken op, heel constant. Na 3 weken ben ik gestopt met tempen.
 
Hoi Miranda,

in het eerste deel van je cyclus schommelt je temp. rond de 36.5 en in het tweede deel rond de 37.0 (kunnen behoorlijke variaties tussen zitten hoor, bij mij schommelde die over de hele cyclus genomen tussen de 35.8 en 37.4; elke dag 's ochtends op hetzelfde tijdstip opgenomen).
Als je zwanger bent, blijft je temp. rond de 37.0 graden.
36.7/8 zit dus net een beetje tussen die beide waardes in, dus daar kun je het niet echt goed aan zien. Een nadeel vind ik dat je temp. al een keer goed gezakt is (ik dacht dat de temp. 's nachts juist hoger is dan overdag, dus dat zou niet komen doordat je vroeger op de ochtend getempt hebt), dat zou volgens mij niet moeten bij een zwangerschap (maar je weet maar nooit).

Als je serieus wil tempen, moet je het wel echt elke ochtend voor het opstaan op hetzelfde tijdstip! doen. Anders ben jij eigenlijk een beetje voor niets bezig, want je krijgt dan geen betrouwbare curve!
En als je een onregelmatige cyclus hebt, zou ik niet langer dan 3 maanden je temp bijhouden; dat is lang genoeg voor je huisarts/gynaecoloog om er conclusies uit te trekken. Voor jezelf heb je weinig aan de curves omdat je pas achteraf kunt zien wanneer je je eisprong gehad hebt; ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus gehad en ik vond het een groot nadeel dat je elke dag al begint met het bezig zijn met zwanger worden, dat werkt echt niet bevorderlijk.
Veel succes!
 
Op zich is het natuurlijk niet prettig om er op deze manier mee bezig te zijn, (om zwanger te raken) maar ook ik heb een zeer onregelmatige cyclus en kan ik er geen peil op trekken. Mijn cyclussen duren ook nog eens heel lang rond de 5o dagen gemid. Nu kan er wel gezegd worden dat je dwangmatig en geobsedeerd bezig bent, maar je wilt je lichaam leren begrijpen en zeker als je bijvoorbeeld maar 2keer in 5 maanden tijd menstrueert zijn de kansen om zwanger te worden flink gereduceerd. Dus dat je dan tempt is nog zo gek nog niet!!!!!!!!
 
Hoi Miranda,

Ik ben niet meer één van de jongste (39) en ben ook gelijk op deze manier aan de slag gegaan.
Tenminste....heb gewoon elke dag m'n temperatuur bijgehouden.(geen moeite)
En verder wat meer als normaal gevreen natuurlijk hihi
Zo kan je over een paar maanden een link leggen wanneer je het vruchtbaarste bent, niks mis mee.
Als je dan over het geheel kijkt kan je precies zien wanneer je temp. het hoogst was.
En dat ligt er helemaal aan hoe jou temp. "normaal" is.
En daarbij... stel dat je na een halfjaar nog niet zwanger bent dan heb je alvasteen schema voor de gynocoloog en die kan gelijk aan de slag.
Het was bij mij allemaal niet meer nodig, was na de 2e cyclus al zwanger, gelukkig.

 
Terug
Bovenaan