temp 36.7...kun je dan toch zwanger zijn?

Hoi meiden,

Ik zit vandaag op dag 31 van mijn onregelmatige cycles. Sinds kort ben ik aan het tempen, iedere ochtend voor het opstaan, maar niet op hetzelfde tijdstip. Mijn temp is vorige week flink omhoog gegaan van 36.3 naar 36.9, maar een aantal dagen later toch wel een eind gedaalt,,ook omdat ik toen erg vroeg op moest. Nu blijft mijn temp zo rond de 36.7/8. Kan ik nu evengoed zwanger zijn of moet je temp dan echt rond de 37. zitten??

Ik weet dat een aantal van jullie denken ga dan testen dan weet je het zeker, maar ik heb zo een onregelmatige cycles en heb al zo veel testen verprutst dat ik toch even wil afwachten. Ik moet volgende week weer naar de gyn.

Mijn vraag concreet is dus kun je zwanger zijn met een temp lager dan 37.??

Ik vraag het even hier omdat de antwoorden op het zwanger-forum vaak niet zo aardig zijn..

Liefs miranda

heee ik ben van de zwanger forum december mamas.
ik ben ook heel lang bezig geweest dus daarom kom ik regelmeatig hier kijken hoe het met jullie gaat!!
ik zelf temperatuurde ook dat gaf een inzicht op mijn cyclus.je heb wel een eisprong gehad lees ik dus ieder heeft een verschillend lichaam maar 36.9 is redelijk hoog. ik hoop dat het raak zal zijn voor jou deze maand dus ik zal duimen wacht maar een beetje af met testen. als je temp hoog blijft ren dan naar een drogist.

veel liefs seda

Hoi Miranda,

Ja, je kunt zwanger zijn als je temperatuur lager is dan 37 graden, maar aangezien jij nog maar kort temperatuurt en ook nog op verschillende tijdstippen je temp opgemeet kun je er, naar mijn mening, nagenoeg geen conclusies uittrekken.

Als je al een half uur later temperatuurt kan je temperatuur al afwijken (een paar graden hoger zijn). Dat komt echt erg nauw.

Je temperatuur moet sowieso een stuk hoger liggen dan voordat je je eisprong had en hij moet hoog blijven. Je weet ik elk geval dat je temp niet terug moet zakken naar 36.3, want dan ben je "uit de race". Zodra je temperatuur 18 dagen hoog is, dan is de kans groot dat je zwanger bent.

Succes, ik hoop voor je dat het raak is!

Floor.

Terug
Bovenaan