Temp. curve!

Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen??

Ik ben nu in mijn 2e ronde om te proberen aan te tellen.
Bij mijn 1e ronde ben ik pas op de 32e dag ongi geworden.

Nu heb ik dus vanaf de eerste dag dat ik ongi ben geworden de temp. bij gehouden ivm de onregelmatigheid van mijn cyclus.

Ik heb alleen de temp. iedere dag s'avonds gemeten voor ik naar bed ging.
Net heb ik op een andere site gelezen dat je dit liggend en s'morgens moet doen???? Is nu dan alle moeite voor niks geweest??
Hier mijn temp. lijst:
1 37.0
2 37.1
3 37.0
4 36.6
5 --.--
6 37.1
7 36.8
8 36.8
9 36.8
10 36.8
11 36.6
12 36.7
13 36.9
14 36.8
15 37.0
16 36.9 (geklust)
17 37.1 (geklust)
18 36.8
19 36.8 (geklust)
20 37.0

Tja, ik ben maar aan het wachten tot mijn temp. stijgt.
Hoeveel kan deze stijgen??
En stijgt deze altijd bij de eisprong??
En zijn de dagen die we geklust hebben gezien mijn lange cyclus o.k.??
Vannavond gaan we maar weer klussen, als de temp. nog niks verteld!

Wie kan mij helpen, en wie heeft het zelfde meegemaakt??

Bedankt,
Aafke

Het is idd beter en betrouwbaarder om de temp 's ochtends op te nemen, ca het zelfde tijdstip.Wil je meer weten moet je effe op www.vruchtbaarheid.org kijken daar staat alles erg duidelijk!
Veel succes verder!

hoi aafke,

ik vraag me af waarom je al begint met tempen????

de meeste doen dit pas als ze een aantal maanden/ 1 jaar bezig zijn. het is een heel karwei om te tempen maar dat heb je al gemerkt neem ik aan....

waarom geniet je niet eerst eens van het samen zwanger willen worden.....ipv nu al iedere dag er op deze manier mee bezig te zijn??

ik bedoel het niet vervelend hoor!

succes
xx kimpansee

Hoi Aafke

Ik denk dat Kimpansee wel een beetje gelijk heeft, in jouw geval zou ik het slijmpatroon goed in de gaten houden en zodra dit draderig/rekbaar/helder wordt dan zit je in je vruchtbare periode. Dat kost helemaal geen moeite en heel betrouwbaar.Ik gebruik in die periode altijd voor de zekerheid nog een ovulatietest en dan weet ik het helemaal zeker want mijn man is vrij laat thuis en wij kunnen niet altijd klussen dus neem ik het zekere voor het onzekere.
Succes
Lotte

Hoi Aafke,

ik vind eigenlijk ook dat Kimpansee een beetje gelijk heeft.
En ik denk ook dat je het voor Jan met de korte achternaam hebt gedaan de afgelopen 20 dagen.
Je moet echt elke ochtend, op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier tempen. Anders heeft het echt geen zin!
Kijk anders eerst eens goed wat er bij www.vruchtbaarheid.org of www.9maand.com staat over temperaturen, wat dit is natuurlijk zonde van je energie.
Ik weet ook niet of je net gestopt bent met de pil, want als dit het geval is, kan het ook een aantal maanden duren voor je cyclus weer regelmatig en op gang is gekomen.
Misschien heb je nu zelfs nog geen eisprong, omdat je nog zo kort met de pil bent gestopt.

Terug
Bovenaan