Temp ging niet omhoog tijdens ovulatie....????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Tijdens mijn ovulatie is mijn temp niet omhoog gegaan, maar sinds afgelopen vrijdag wel. Mijn NOD is 9 mei en heb ook sinds vrijdag erge last van mijn borsten, zo erg dat ik niet op mijn buik kan slapen. Ook zijn ze verandert van vorm. Hier heb ik nooit eerder last van gehad.
Maar hoe kan het dat mijn temp niet is gestegen terwijl ik wel veel cervixslijm had. Nu is m'n temp nog steeds hoger dan normaal.

Alvast bedankt,
Liefs Greetje

hoi Greetje,
Ik denk dat je op dat moment dat je dacht een eisprong te hebben, je dus geen eisprong heb gehad. En dat je dus je eisprong later gehad hebt. (vrijdag als ik t goed las)

Door middel van temperaturen ben ik er ook achter gekomen dat ik een hele late eisprong heb. soms pas op dag 22!!

Geld dus zeker niet voor iedereen dat je 2 weken na je menstruatie een eisprong heb!

Groetjes @nnie

Klopt, je hebt namelijk 2 weken vóór je menstruatie je eisprong...
En de temp gaat pas omhoog 1 of 2 dagen na je eisprong; niet tijdens je eisprong.
Je temp blijft hoog tot (1 dag voor) je menstruatie. Als ie daarna ook nog hoog blijft heb je een zeer grote kans zwanger te zijn. Met die temp kun je dus deze cyclus niks; pas in de volgende cyclus kun je er een inschatting mee maken wanneer je eisprong is; nl. vlak voor de temp. stijging (alleen als je heel regelmatig bent). Om tijdens je cyclus rekening te kunnen houden met je eisprong kun je beter ovulatie-testen gebruiken.

Groetjes,

M3

PS: www.Fertilityfriend.com is een hele goede site om hier meer over te weten te komen. Je moet wel een beetje engels kunnen lezen en begrijpen.

Terug
Bovenaan