Temp-stijging rond eisprong, kan dat trapsgewijs gaan?

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Ik hoop dat iemand van jullie een antwoord op mijn vragen heeft.

Mijn temp. was de eerste helft van mijn cyclus nooit hoger dan 36,5 (schommelde tussen 36,4 en 36,5 en daalde vlak voor sirpong naar 36,3).

Nu verliep mijn temp. rond mijn eisprong deze maand zo:
36,3 - 36,3 - 36,6 - 36,5 - 36,8

Op de 2e dag dat ik 36,3 had, had ik smiddags een positieve ovu-test. Dan duurt het 24-48u voordat de eisprong is, staat er in de bijsluiter. Maar mijn temp. steeg ineens van 36,3 naar 36,6! Ik was dus bang dat ik de eisprong al had gehad, want we hadden nog niet geklust, zouden eind middag (na werk) doen. Maar de volgende dag daalde mijn temp eerst weer naar 36,5 om vervolgens de volgende dag echt te stijgen naar 36,8.

Wanneer is nou mijn eisprong geweest??
Kan het ook zijn dat je temp trapsgewijs stijgt na de eisprong?
De vorige maand was mijn temp tijdens de 2e helft van de cylcus nooit lager dan 36,8.

En weet iemand of je temp. direct de dag na je eisprong stijgt of kan je temp ook 2 dagen na je eisprong pas stijgen?

En mijn laatste vraag:
Weet iemand ook wat er gebeurt als je geen eisprong hebt gehad? Blijft je temp dan tijdens je hele cyclus laag? (dus ook tijdens de 2e helft van de cyclus?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Liefs Hopey  

Hoi

Mijn temp was ook flink aan het schommelen eerst begon die bij 36,6 toen naar 36,4 en 2 dagen later 36,5 en toen weer 36,7 om zo weer te dalen naar 36,5   en toen weer 36,6 en toen ging hij naar de eisprong stijgen maar trapgewijs naar 36,7 36,8 naar 36,9 en zo blijft hij tot nu toe. Bij mij is het nog een beetje onduidelijk wanneer mijn eisprong is geweest maar hij gewoon aan dat die is geweest. Ik hou ook gewoon mijn cyclus aan van 28 dagen dus 18 juni mijn NOD.

Groetjes Sharine

Hoi Sharine,

Bedankt voor je reactie.

Vorige maand verliep mijn temp. volgens het boekje: de eerste helft van de cyclus een lage temp, tussen 36,4 en 36,5 schommelend en na de eisprong steeg mijn temp in 1 dag naar 36,8 en bleef hoog totdat ik ongesteld werd. Daarom snapte ik nu niet zo goed hoe ik mijn temp moest interpreteren.

Hebben andere meiden hier ervaring mee en misschien nog antwoorden op mijn vragen?
(zie boven)

Zou heel fijn zijn!

liefs Hopey

Hi Hopey,

Ik ben nu voor de derde maand aan het temperaturen.
Vorige maand was echt een temperatuurcurve "volgens het boekje", maar deze maand was in het begin nogal schommelend.
Inmiddels zit er meer regelmaat in (36,2 - 36,3). Dit is nu dag 15 van mijn cyclus.

Ik heb altijd gehoord dat wanneer je temperatuur 0,3 graden of meer stijgt, je je ei hebt gehad op de dag voorafgaand aan je hogere temperatuur.
Dus dat zou bij jou betekenen op de tweede dag 36,3.
Aangezien je schrijft dat je toen niet echt geklust hebt, hoop ik voor je dat je ei wat later is geweest.
Ik vul mijn temperaturen altijd in op www.fertilityfriend.com, hier rekent de site uit wanneer je ei is geweest (geeft na 3 dagen hogere temperatuur een rode streep aan op je eisprongdag). Ik klus dus altijd door totdat de streep te zien is.

Hopenlijk heb je hier wat aan!

Ik zal voor je duimen dat het raak is geweest deze ronde!

Liefs,

Twinkel3

Hoi hoi,

Wat mij betreft zou het op beide dagen kunnen. Op de tweede dag, maar ook op de dag met 36,5.

Het kan abslouut dat je temp in stappen stijgt. Bij mij komt er vaak eerst een dip. De dag erna op het oude niveau en de dag daarna echt hoger.

Verder blijft je temp inderdaad gedurende de hele cylcus laag als je geen eisprong hebt gehad, dus ik denk dat je hem wel degelijk hebt gehad. Hoe staat het er nu voor?

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Liefs,
Sylvia

Hey Twinkel en Silvia,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb er zeker wat aan!

Ben blij dat ik nu weet dat ik wel een eisprong heb gehad. Ben alleen benieuwd of er nu 1 of 2 eitjes zijn gesprongen... Dit omdat ik maandag een inwendige echo had in het ziekenhuis en ze aan iedere eierstok een eiblaasje van 16 mm zag. Die zelfde dag had ik een temp van 36,3 ('s ochtends, 3,5 uur daarvoor gemeten). De volgende dag was mijn temp gestegen naar 36,6 om vervolgens eerst weer te dalen naar 36,5.
Aangezien een eisprong pas plaatsvindt als het eiblaasje 20 mm groot is, kon ik me niet voorstellen dat diezelfde dag nog mijn eisprong zou zijn. Toen wij na het werk thuiskwamen heb ik weer een ovu-test gedaan en die gaf toen pas een duidelijk streepje aan. En dan zou de eisprong binnen 24-48u moeten plaatsvinden. Vandaar dat we de volgende dag pas hebben geklust. Ook omdat ik dus wist dat mijn eiblaasjes die ochtend nog maar 16 mm waren en nog even tijd nodig hadden om te groeien.

Maar ik zal even op die site kijken Twinkel, goede tip!

Jullie ook veel succes met zwanger worden,

liefs Hopey

He Twinkel,

Ik heb op die site van jou gekeken, maar ik kon niet vinden waar ik mijn temperaturen kan invullen zodat de sit mijn eisprong berekend... Kun je me vertellen waar ik dat vind?

Ik heb al wel leerzame info gelezen over het temperaturen.

Liefs Hopey

Nu ik dit allemaal van je lees ben ik er van overtuigd dat je je ei hebt gehad op de dag dat je 36,5 had!

Dus helemaal op tijd geklust, lijkt me. Nu dus maar afwachten!

Succes!!!!!

Liefs,
Sylvia

Terug
Bovenaan