Temp?

Vraagje,

Als ik temperatuur kom ik altijd op een temp van rond de 35.7/36.1. kan het zijn dat het bij iedereen verschillend is of is mijn thermometer niet goed?
Mijn temp is nu rond de 36.4, gister was hij 36.7 maar dat was niet op het normale tijdstip.

??
 
Hoi Po,
Dat is eigenlijk de reden waarom ik niet temp. Je moet namelijk elke dag op hetzelfde tijdstip, als je nog in bed ligt je temperatuur opmeten. En als je een keer te laat bent, of slecht hebt geslapen of iets anders hebt, heeft dat al invloed op je temp!!
 
Bij iedereen is de temp verschillend en je moet het inderdaad elke ochtend (rectaal of vaginaal) doen voordat je ook maar iets doet.

Een paar glazen alcohol brengen je temp ook al snel omhoog.

Voor je eisprong is je temp zoals die hoort te zijn. Gaat deze met een paar tiende omhoog, dan heb je je eisprong gehad. Gaat ie weer naar beneden, dan zal je de volgende dag ongesteld worden.
 
Hoi,

Ook ik heb van die lage temperaturen. De eerste helft van mijn cyclus is ie 36.1 en de dag voor mijn eisprong zelfs 35.9 (ook 1 keer 35.7) gehad. Na de eisprong is mijn temperatuur 36.4
Volgens mijn gyn maken die lagere temperaturen niks uit (dat is inderdaad per mens/vrouw verschillend en kan ook nog aan de meetmethode (oraal/anaal) liggen. Wat wél belangrijk is dat je een duidelijk verschil van ongeveer 0.3 graad tussen voor en na de eisprong ziet..

Groetjes, Juul
 
Het maakt op zich niet uit hoe je temperatuurt. Als je het altijd maar op dezelfde manier doet.
Verder is een oorthermother (Thermoscan) nauwkeuriger dan rectaal en in het ziekenhuis gebruiken ze niets anders meer. En je hebt binnen 1 sec. je temp! Hoef je tenminste niet een paar minuten met zo'n ding in je.... te liggen.
Als je temp aan het eind van de cyclus weer daalt, wordt je diezelfde dag nog ongesteld. Maar bij mij daalt hij pas de dag nadat ik ongi ben geworden.
 
Terug
Bovenaan