tempen... is dit dan HET teken????

hoi dames,

Ruim een week of twee ben ik een beetje mijn temp. aan het bijhouden.
Niet echt iedere dag maar om de dag. Om te kijken of er daadwerkelijk een verhoging in komt. Ook niet op dezelfde tijd....

Maar altijd op welk tijdstip ik ook meet is mijn temp 37.1 of 37.2...... Ik heb zaterdag mijn eisprong gevoeld,(vrijdag op zaterdag nacht hevige pijn en steken die de helezaterdag gebleven zijn)  en vrijdag geklust. Zaterdagavond was mijn temp 37.6 zondag morgen weer 37.1 en nu net ineens eer 37.6.............

Nu kunnen dat 2 dingen zijn of mijn ei toch laat.... ( en dan is het vast te laat deze ronde want mijn mannetje is al sinds zaterdag niet lekker, dusop non actief wat klussen betreft ) of..... ik durf het bijna niet te zeggen, maar als het raak is blijft je temp. toch ook hoger???

Toch spannend nog 1,5 week wachten tot mijn NOD!!!

liefs gridje

Hoi Gridje,

Bij tempen werkt het zo. Je begint als je ongesteld wordt. Je temp is dan op z'n laagst. Hij blijft laag tot de ei-sprong. (Bij mij was laag 36,6)  Als je klust zodra het hoger wordt ben je eigenlijk al te laat. Maar het geeft je wel inzicht in wanneer in je cyclus je ei-sprong is. Volgens mij hebben jullie het nu precies goed gedaan (vlak voor de ei-sprong). Na de ei-sprong blijft je temp hoog tot je weer ongesteld bent. (bij mij was hoog 36,9) Als je temp dus aan het eind van je cyclus daalt, dan weet je al dat je ongesteld gaat worden. Meestal volgt dat al snel. Tempen moet je ook elke dag op dezelfde tijd doen: vlak voor je uit bed stapt, maar ook op hetzelfde tijdstip (bv 7 uur, ook in het weekend). Als je temp langer dan 14 dagen hoog blijft heb je grote kans dat je zwanger  bent!  Toen ik bij de huisarts kwam toen ik zwanger was vroeg hij meteen of mijn temp nog hoog was. Toen ik zei van wel, hoefde hij de test al bijna niet meer te doen. Gelukkig klopte het ook, want hij deed de test natuurlijk toch . Tja, heel betrouwbaar is het natuurlijk niet, je kunt ook griep hebben of verkouden zijn, zodat je temp hoger is.

Heel veel succes!
Groetjes,
Pierlala

Hoi hoi,

Dat temperaturen heb ik ook gedaan toen ik bezig was zwanger te worden, ik kon er in eerste instantie geen hoogte van krijgen. Op een gegeven moment heb ik het niet meer gedaan want ik ging er echt helemaal op in om zwanger te worden was er veel te veel mee bezig. Daarna toen ik had laten rusten voelde ik warm aan vlak voor de NOD en als je die krijg is de temp altijd laag. Maar hij werd niet laag en dat is ie nu nog steeds niet. Dus het klopt idd als je zwanger bent blijft je temp hoog bij mij was ie ook 37,3.

Wens je heel veel succes en zal voor je duimen.

Gr Fruit Girl 17,5 wk zwanger

Mijn temperatuur is nog steeds hoog.
Nu heb ik een vraagje, als je NIET zwanger bent, wanneer daalt je temperatuur dan weer?

Vlak voor je NOD of al een paar dagen na je eisprong???

liefs gridje

hoi,
bij het tempen gaat de temp. omhoog na de eisprong en blijft dan een tijdje zo. Ik was op een dag heel laag ineens (vn 36,9 naar 36,4) en werd vrijwel gelijk ongesteld die dag.
het komt inderdaad aan op regelmaat, als ik hetin weekend toch later meet, is ie toch iets hoger.
dus je temp. curve is ook een maatstaf om te kijken of het gelukt is deze maand of niet.
groet
boekie

Hallo Allemaal,

Ik lees dat hier veel dames zijn die ervaring hebben met temperaturen. (ha,Ha)

Vraagje: Ik ben nu voor het eerst begonnen met temp.,want ik heb een erg onregelmatige cyclus. Is het zo dat als je eisprong er aan komt dat de dagen er voor je temp al iets stijgt? Of   stijgt je temp dan ineens.
Ik temp 's ochtends tussen 7.00 en 8.00uur. Kan dit of moet je   het  echt op de minuut af doen.
Ook las ik ergens dat je temp met 0,2-0,4c stijgt. Dus als mijn temp 36,6 is zou het voor mijn eisprong minsten 37,0c moeten zijn?

Wat een vragen

Alvast bedankt!!

groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Heel veel van temperaturen weet ik niet af, weet alleen dat het rond de eisprong omhoog gaat en ff zo hoog blijft, en als de RD er aan komen zakt ie weer maar als ie hoog blijft kan je idd zwanger zijn. Ik zelf heb nooit veel getemperatuurd was ook eigenlijk niet nodig wij zijn jan 06 gestopt met de pil na 5 mnd werd ik voor het eerst ongi, en na een kleine 7 mnd testte ik positief maar heb toen wel ff getemperatuurd want dat deed ik wel vlak voor de RD om te kijken hoe hoog dat ie was, en hij was voor het eerst hoog vlak voor de RD en voelde me al anders kriebels en daaruit kon ik al op maken dat ik misschien wel zwaner kon zijn en dat bleek zo te zijn.

Wens je veel succes ermee net als de rest van jullie.

Gr Fruit Girl 18 wk 1 dag

quote: Pierlala reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-03-2007 11:56:20'));

Hoi Gridje,

Bij tempen werkt het zo. Je begint als je ongesteld wordt. Je temp is dan op z'n laagst. Hij blijft laag tot de ei-sprong. (Bij mij was laag 36,6)  Als je klust zodra het hoger wordt ben je eigenlijk al te laat. Maar het geeft je wel inzicht in wanneer in je cyclus je ei-sprong is. Volgens mij hebben jullie het nu precies goed gedaan (vlak voor de ei-sprong). Na de ei-sprong blijft je temp hoog tot je weer ongesteld bent. (bij mij was hoog 36,9) Als je temp dus aan het eind van je cyclus daalt, dan weet je al dat je ongesteld gaat worden. Meestal volgt dat al snel. Tempen moet je ook elke dag op dezelfde tijd doen: vlak voor je uit bed stapt, maar ook op hetzelfde tijdstip (bv 7 uur, ook in het weekend). Als je temp langer dan 14 dagen hoog blijft heb je grote kans dat je zwanger  bent!  Toen ik bij de huisarts kwam toen ik zwanger was vroeg hij meteen of mijn temp nog hoog was. Toen ik zei van wel, hoefde hij de test al bijna niet meer te doen. Gelukkig klopte het ook, want hij deed de test natuurlijk toch . Tja, heel betrouwbaar is het natuurlijk niet, je kunt ook griep hebben of verkouden zijn, zodat je temp hoger is.

Heel veel succes!
Groetjes,
Pierlala

hoi Pierlala,
zoals ik het lees, heb je ervaring met tempen. Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig met tempen. Toen ik begon zat ik midden in een cyclys, omdat ik het vergat als ik ogni werd. Ik dacht toen echt, als ik er nu niet mee begin doe ik het nooit. Nu zit ik weer rond mijn eisprong, maar volgens mijn temp heb ik die nog niet gehad.
Ik temp iedere dag rond 7 uur en probeer om redelijk rond dezelfde tijd naar bed te gaan. Wat ik opvallend vind is dat mijn temperatuur erg schommelt. Voor mijn eisprong wisselt het van 36.6 tot 36.9 en na mijn eisprong zit ik tussen de 37.0 en 37.3. Wisselde jouw temperatuur per dag ook zo sterk? Het kan bij mij per dag echt 0,2 graden schelen. Is dit normaal?

groet,
Patricia

Terug
Bovenaan