Tempen makkelijker gezegd dan gedaan!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

in de 2e ronde heb ik getempt maare, dat was alles behalve plezierig.
Lag ik 's ochtends in bed werd ik wakker en moest ik kiezen tussen tempen en naar de WC. Ik moet 's ochtends altijd heel erg.

Ik heb dat een week vol gehouden en de gang naar de wc heeft toen toch gewonnen.

Ik wil het weer gaan proberen, maar ik denk dat ik maar eerst de ovulatietesten ga proberen, zie ik meer heil in, aangezien ik dan 2 in 1 heb. hahahaha

Hoe ervaren jullie dit

groetjes
talke

Hoi
Ik gebruik ook ovulatie testen,
Omdat ik snachts tussen 4 en 5 er altijd uit moet om te plassen.
Dus dan is tempen ook vrij moeilijk,maar ik ga het zeker proberen
om dan te gaan tempen als het deze maand weer niet raak zou zijn
groetjes dieneke

HIHI
vergat nog over die ovulatietesten

Ik heb ze besteld via de zwangerschapspagina.nl
en ik vind ze fijn.
Ze geven idd goed beeld.
bij bijna eisprong 24 en 48 uur. Geven ze 2 dikke strepen.
Kort er voor en kort erna dan zijn het lichte strepen.
doeii

Ben ook aan het tempen. Is even wennen en in het begin erg lastig, maar kan effectief zijn. Bij mijn eerste kindje wist ik wanneer het tijd was om mijn charmes in de strijd te gooien en was het in 1x raak. Nu is het wel zo dat je temp pas omhoog gaat als je je eisprong al gehad hebt, dus rekenwerk komt er wel aan te pas. Ik heb de thermometer op de wekker liggen en na 1 maand is het bijna een gewoonte geworden om eerst te tempen en dan naar het toillet te gaan.

Even doorzetten, maar dan werkt het echt.

Waarom nou al tempen of ovulatietesten gebruiken?
Geniet nog en hoop dat alles vanzelf gaat. Geniet eigenlijk nog van die gezonde spanning.....
De natuur doet toch zijn eigen zin. Je weet misschien wanneer je eisprong is, maar ook al heb je er net voor geklust, dan wil het nog niet zeggen dat je zwanger bent/wordt.
Ik zou pas na zeker een half jaar tot 10 maanden wachten met tempen of testen. Je maakt jezelf anders gek denk ik. Misschien als het later niet blijkt te lukken, wat ik absoluut niet hoop natuurlijk, krijg je ervaring genoeg met tempen en testen.
Dit is mijn mening hoor, iedereen bekijkt het natuurlijk anders haha.
Maar meid echt waar, geniet ook al is dat erg moeilijk en duurt wachten erg lang en ik hoop dat het snel raak voor jullie is.
Groetjes

dag talke,

Ik ken je achtergrond niet, maar als je "pas" in de 2' ronde zit, dan zou ik me al die ellende nog niet op de hals halen. (ik zedg psa tussen aanhalingstekens, want ik weet hoe lang 1 ronde voor je gevoel kan duren)

bovendien kun je misschien beginnen met je eisprong te leren herkennen aan je eigen kenmerken. dat is behoorlijk nauwkeurig en een stuk minder gedoe (en minder duur dan ov testen).

als je eisprong nadert, verandert het slijm uit je vagina: het wordt wateriger, dunner en je kunt er een beetje draadjes van trekken, als bij rauw kippe eiwit. je ziet het wel op he wc-papiertje. bij mij duurt dit 2 of 3 dagen. op die 2' of 3' dag is je eisprong. als je vrijt, zodra je slijm verandert en de dag erop nog eens, dan ben je altijd op tijd.

groetjes
greet

Terug
Bovenaan