Tempen, vakantie en wie herket dit?

Hoi meiden,

ik ben een heerlijk weekje weggeweest naar één van de Canarische eilanden.
Echt super om er even tussenuit te zijn na alles wat de afgelopen jaren en afgelopen maanden over me heen is gekomen.

Ik hou al geruime tijd mijn temperatuur bij, en voor de eisprong is deze altijd zo ongeveer 36.3 - 36.4 na de eisprong stijgt ie dan naar 36.6 - 36.7

Nu zijn wij vertrokken naar dat warme eiland en heb ik het volgende gehad. De eerste ochtend kon ik geen temperatuur opnemen (we hebben heel vroeg gevolgen), maar de eerstvolgende ochtend was mijn temp 36.0, de dagen erop was ie ook 36.1 of 36.0 dus een stuk lager dan normaal.

Ik had ook nog een paar ovulatietesten van voor mijn vorige zwangerschap  en die had ik meegenomen. De dag nadat die test positief aangaf, steeg mijn temp naar 36.3 en de dag erna was ie 36.4 en nog weer een dag later 36.5

Zijn er hier meiden die ook ervaren hebben, dat in een warme omgeving de basistemperatuur van je lichaam daalt?

Na het invullen van al mijn gegevens op http://www.FertilityFriend.com/  werd wel gewoon de juiste dag als eisprong dag gegeven.

Maar goed nu nog ruim een week afwachten.
Groetjes

Miep

He vakantieganger,

Heb je leuke vakantie gehad, lekker gerelaxed? Vast wel.
Nu even jou vraag.
Het volgende, ik was net gestopt met temperaturen, had het een aantal maanden gedaan maar het leek wel goed dus zou er mee stoppen. Rond mijn eisprong ben ik weer begonnen(kon het toch niet laten). Met vorige week maandag dan mijn ei.
Bij mij is het zo dat ik voor de eisprong een temp. heb van 36.2 tot ong. 36.5 na mijn eisprong stijgt die dan langzaam naar ong. 36.9-37.1. Vanochtend een week naar mijn ei tempte ik 36.7 voor mijn begrip toch best wel laag, maar aan de andere kant wel hoger dan de periode voor de eisprong. Eigenlijk zit ik dus een beetje met dezelfde vraag, omdat de temperaturen hier in NL  toch ook wel hoog zijn.
Tevens had ik  vorige wk donderdag plotseling licht bloedverlies 1 dag? Zou dit een hele vroege innestellingsbloeding kunnen zijn.
Kortom ik denk dat jij en ik beide wel een eisprong hebben gehad, en dat het warme weer dus best invloed kan hebben.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Ik was in ieder geval wel blij toen ik jou bericht las, ben ik niet de enige....
Liefs van mij.

De vakantie was super. Echt even een keer er helemaal uit.
Zonder kinderen, en dat was voor   het eerst. Normaal gaan al mijn vakantiedagen naar mijn kindjes. Neem eigenlijk nooit echt tijd voor mezelf.
Doordat ik met een kleine 18 weken was bevallen, vlak voor mijn geplande vakantie met kinderen had ik nu ineens een aantal vakantiedagen over (want als je in de ziektewet zit, hoef je geen vakantie op te nemen).

Maar ik ben blij weer bij de meiden te zijn.

Even weer naar het temperaturen.

Ik had zeker een eisprong, ik heb het gevoeld, de test gaf het aan. Ik ben nogal wetenschappelijk aangelegd en dus ben ik erg benieuwd of andere meiden hier het zelfde ervaren als wij. Dus meiden kom maar op met jullie bevindingen.

Hee Miep,

Ik ben dus een met dezelfde ervaring en toevallig heb ik nog contact met een lotgenootje en ook zij heeft haar eisprong gehad en haar temp. is nu minder hoog dan normaal. We zijn al met ons drieeen, dus het kan wel degelijk door de warmte komen, of niet dan???

In ieder geval succes met wachten.

Liefs van mij.

Terug
Bovenaan