• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Tempen??

Hallo allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie tempen. Ik heb uit de meeste verhaaltjes al wel begrepen dat het het beste is te tempen als je nog in bed ligt 's ochtends, zoveel mogelijk op dezelfde tijd. Maar HOE tempen jullie?
Doen jullie het rectaal of kun je dat ook doen met een oorthermometer??

Groetjes Anita
 
Hoi Anita,

Het beste is om anaal te temperaturen maar onder de oksel kan ook maar dan moet je volgens mij 0,5 graad erbij tellen en in de mond 0,2 graad...

Maar anaal is betrouwbaarder.

succes
 
hoi,ik doe het rectaal omdat dat de betrouwbaarste manier is,ieder morgen op hetzelfde tydstip en voor dat je opstaat je stopt gewoon je thermometer in of onder je hoofdkussen,voor mij is het zo het gemakkelijkste
groetjes
 
rectaal is inderdaad de betrouwbaarste manier, en je moet het inderdaad meten voordat je opstaat, maakt niet uit hoe laat dat is! Als je namelijk al uit bed geweest bent, is je temperatuur hoger omdat je dan in beweging bent geweest.

groetjes sandra
 
Hoi Anita,

ik ben begonnen met een oorthermometer, omdat ik dat het makkelijkste vond. Het viel mij alleen op dat de temperatuurverschillen heel erg groot waren en dat de temperaturen heel erg schommelden. Ik ben toen ter controle anaal gaan temperaturen, dus naast de oorthermometer. Er zaten grote afwijkingen in. Omdat anaal temperaturen betrouwbaar is ben ik uiteindelijk overgestapt naar alleen anaal.

Temperaturen doe ik als ik wakker wordt. Door de weeks is dat iedere dag op dezelfde tijd. Het is belangrijk dat je in ieder geval je temperatuur neemt voordat je opstaat. Zodra je opstaat gaat je temperatuur namelijk iets omhoog. In de weekenden wijkt de tijd iets af van door de weeks. Als je regelmatig en over een langere periode je temperatuur neemt, dan zie je gauw genoeg welke effecten dat heeft.
Op vruchtbaarheid.org kun je een kalender downloaden waarop je je temperatuurcurce kunt bijhouden. Je hebt dan een goed overzicht van je temperatuur tijdens je cyclus.

Veel succes,
Bianca
 
Ik temp in mijn mond en heb geen last van grote temp schommelingen. Misschien dat ik rectaal een andere temp heb, maar het gaat er om of je het temp verschil ziet tijdens je eisprong. Wat bij mij wel schommelingen geeft is de tijd dat ik temp. Ik moet het dus echt consequent op dezelfde tijd doen.
Succes.

Groetjes Femmy
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie
Ik denk dat ik dan toch maar rectaal ga tempen. Ik zat te twijfelen tussen rectaal en oorthermometer, omdat deze natuurlijk heel makkelijk is.Maar aangezien jullie aangeven dat het rectaal beter gaat ga ik dat maar doen!
Nogmaals bedankt en tot horens

Groetjes Anita
 
Terug
Bovenaan