Erm... ik weet niet hoeveel je weet, dus ik begin maar bij het begin.
Je moet voor het opstaan, elke dag om dezelfde tijd, je temperatuur opnemen. Als je temp. ong. 3 graden stijgt, heb je je eisprong. De temp. blijft zo hoog tot je menstruatie, daarna daalt hij weer een graad of 3. De dag voor de temp.stijging moet je gemeenschap hebben voor de bevruchting.
Omdat je bij de temp.stijging eigenlijk al te laat bent voor de bevruchting, zie je dus altijd pas achteraf wanneer je je eisprong hebt.
Ik had zelf een onregelmatige cyclus. Omdat je temp. altijd wel iets schommelt, zag ik pas bij mijn menstruatie wanneer ik mijn eisprong gehad had. Ik heb het temperaturen bijna 6 maanden volgehouden, maar je bent dan elke dag bezig met het zwanger worden en dat werkt niet bevorderlijk.
Ik zou dan ook zeggen, als je een onregelmatige cyclus hebt, temperatuur jezelf dan 3 maanden, zodat je huisarts inzicht krijgt in je cyclus (na een jaar 'klussen' kun je je laten onderzoeken bij de huisarts). Doe het niet langer, want dat is niet nodig voor je huisarts en je frustreert jezelf ermee.
Veel succes!