tempen

Hoi,
Ik heb een vraagje over temperaturen. Ik ben maar weer eens met dat ding aan de slag gegaan. Maar wat is je normale temp voor dat alles op gang komt (je ovulatie). Ik heb namelijk vaak 36.2 of 36.1 en ik vind dat maar laag. Of herkent iemand dat? Ik ga nu even douchen misschien dat mijn temp dan omhoog gaat haha.
Oja petra ik heb je een mail gestuurd met een ander adres.
Groetjes san
 
Hoi San,

Ik temp deze maand ook pas voor het eerst maar mijne is ook 36,1 meestal. Je moet wel 's morgens tempen hoor als je net wakker bent. Ik vond het ook raar maar het is wel zo.

suc6 ermee
 
Hoi San,

Iedereen heeft een andere gemiddelde temperatuur. De een heeft gemiddeld 35,5, een ander 37,0. Bij wijze van spreken.
Als je gaat temperaturen, moet je dat iedere ochtend op een vast tijdstip doen voordat je uit bed komt.
Verder moet je min. 3 maanden achter elkaar tempen om een goed beeld te krijgen op je cyclus.
Voor meer info over temperaturen, zie:
www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php
 
oi po en anoniem,
bedankty voor de snelle reactie. Dit is eigenlijk de derde maand dat ik temp. En 1,5 maand geleden was ik even zwanger. Ik had alles opgeschreven maar ik had toen voor de ovulatie 36.4/36.5. Nu na de miskraam veel lager. Dus ik dacht ook even checken of het daar aan kan liggen. maar Po als jij oiok zo laag zit dan zal het wel goed zijn! Ik temp trouwens altijd om half zeven, in het weekend niet en dat scheelt twee graden (uurtje of negen)!
Nu ga ik echt douchen.
groetjes san
 
hoi san, bij mij begint het ook zo laag.
ik moest je mailtje eerst downloaden(?) en toen was er niets te zien!gebeuren vreemde dingen...die twee mailtjes van mij heb jij ook niet gekregen?
 
He dames,

het is wel zo als je temperatuurt afhankelijk van op welke plek dat hij dan iets afwijkt. Dat wil zeggen onder je tong of in je oksels is iets lager (meestal ongeveer halve graad) dan wat hij daadwerkelijk is (als je in je lichaam meet zal ik maar zeggen). Maar dat is niet erg voor ons overzichtje want dan gaat het om een trent. Dus meet wel elke keer op dezelfde plek dat is wel belangrijk.

Daahaaaag
 
Goede informatie over temperaturen vind je op de site van freya, onder basale temperatuurcurve.

Overigens wordt geadviseerd om het rectaal te meten, en niet onder de oksels of tong, dat is een stuk minder betrouwbaar.

Zelf was mijn temp altijd 36,3 's ochtends, volgens mij is het heel wisselend per persoon.
 
Terug
Bovenaan