Tempen

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal,

Misschien een beetje stomme vraag maar hoe werkt dat tempen eigenlijk?
Doe je dat met een gewone thermometer en elke dag en waar meet je dan ? (sorry ben echt leek op dit gebied)

hoi mirjam
ik wil je niet lastig vallen maar we zitten wel dicht op elkaar qua cyclus dus ik dacht ik reageer maar weer eens.ben je al ongi geworden?
ik nog niet vandaag dag 38.

ook ik heb van babybrabbel maar de cyclus kaart uitgedraaid en ben vanochtend begonnen met tempen. midden in je cyclus geeft het een vertekend beeld maar ja dat zien we dan wel weer.

ik heb gelezen dat je het rectaal moet doen, voordat je uit bed gaat. je temp stijgt anders te snel.
aan het begin van je cyclus is ie laag meestal onder de 37 graden. bij je eisprong is ie zeker 0,3 graden verhoogd.
ben je zwanger dan blijft hij hoger, daalt je temp dan wordt je ongi.

enige nadeel je kunt pas achteraf zien wanneer je eisprong heeft plaatsgevonden.
mijn temp was vanochtend 37,2 dus mijn bovenstaande verhaal zal vast niet kloppen maar ja.
ik heb met mezelf afgesprokendat ik bij dag 50 de dokter bel voor een bloedtest.

heel veel sterkte, ik duim voor je dat die duivels komen
groetjes mayo

He Mayo!

Bedankt voor je uitleg.

Ik zit nu op dag 42 en nog niks in aantocht, voel ook helemaal niks, dus ik snap er echt niks van. Als het inderdaad nog lang op zich laat wachten dan ga/bel ik ook de ha.
Ik probeer er niet teveel aan te denken en werk ook heel de week (dat geeft genoeg afleiding) maar savonds als ik dan hier op het forum zit, dan is daar weer die onzekerheid.
Maar ik ben niet enig heb ik wel gelezen.
Ik weet zeker dat we zwanger worden, alleen wanneer?
Ik denk dat dit de eerste keer gaat worden dat we allebei blij zullen zijn als we ongi worden :)

Groetjes

hoi mirjam

inderdad ik ben heel blij als ik ongi wordt. luisterde ons lijf nou maar eens. ik denk dat ik rond dag 45 nog maar eens een test doe gewoon voor de zekerheid, baat het niet dan schaadt het ook niet.
ik heb net een berichtje gelzen van sept16 en zij heeft volgens mij nu het record: ze zit op dag 76.
tjee dat is toch wel erg lang hoor, dat wil ik niet.
nou meid sterkte en hou me op de hoogte.,
als ik een wondermiddeltje gevonden heb stuur ik je meteen een berichtje!!!!!
groetjes mayo

Hoi hoi,
Ik zat net jullie verhaal te lezen over het tempen. Het is misschien niet de meest romantische bezigheid, maar het werkt wel. Wij zitten nu in ronde 14 en ik temp denk ik al een jaar nu. Hierdooe heb ik meer zekerheid, ik weet wanneer ik ongi moet worden en na een aantal maanden weet je ook ongeveer je eisprong, omdat het meestal elke maand ongeveer op het zelfde tijdstip komt.Als je snapt wat ik bedoel.... Ik merk ook aan mezelf dat ik er rustiger van wordt. Ik hhop dat je iets aan m'n verhaal hebt. Suc6 ermee
Liefs Cynthia

Terug
Bovenaan