tempen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wie kan mij vertellen hoe dat tempen in zijn werk gaat? Wanneer temp je, hoe temp je en hoe lang en vaak temp je?
Wie heeft er ervaring met ovulatietesten? wanneer begin je daar mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Judith

Hoi mama,

Als ik me niet vergis temp je je elke dag, zelfde tijdstip, een maand (of paar maanden) lang, na een maand zie je dat je temperatuur (redelijk) stabiel is, maar een paar dagen van de maand hoger. De dagen van je hogere temperatuur is je ovulatie. De kunst is dus om te berekenen welke periode je ovuleert, om de volgende maand(en) 2 dagen voor deze periode te beginnen met klussen... Snap je het nog? Ikzelf vind het best lastig en heb m'n draai hier nog niet echt in gevonden, denk dat ik er volgende maand (als die duivels toch weer komen) maar serieus mee aan de slag ga...

Ovulatietesten heb ik gebruikt van clearblue, dit zijn weggooi teststaafjes net als de zwangerschapstesten. Deze gebruik je vanaf een paar dagen voordat je je ovulatie verwacht, tot de dag dat ze dus aangeven dat je vruchtbaar bent. Dan hoef je ze de verdere maand niet te gebruiken en kan je gaan klussen. Nadeel hiervan is dat je er best veel gebruikt, zeker als je niet echt weet wanneer je ovuleert, en dat het best wat centen kost!

Met ovulatie test apparaten (zoals persona) heb ik geen ervaring...

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Stephanie, 22e ronde, 1e kindje

Hoi Judith,
Zelf temp ik nou 2 cyclussen(a 38 dagen)
Dit doe ik elke dag om 5.50u, voordat ik naar de wc moet en eruit ga om te werken, ook als ik vrij heb temp ik  om die tijd. Ik temp rectaal, dat is het betrouwbaarst vind ik.
Als je je eisprong hebt gehad gaat je temp een paar tiende graden omhoog en dan heb je hem dus al gehad, dus je moet ervoor al klussen. Als je niet ziet wanneer je hem hebt gehad kun je terug lezen als je ongi bent en dat is dan 14 dagen ervoor, dan heb je een richtlijn. Bij babybrabbel.nl en zwangerschapspagina.nl kun je de lijsten uitprinten om bij te houden. Houd ook bij wanneer je gevoelige borsten, afscheiding enzo hebt en andere bijzonderheden.
Veel succes

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Zit nu al op dag 7 van de nieuwe ronde,dus zal er de volgende ronde serieus mee aan de slag gaan. (hopelijk is het dan niet meer nodig,maar daar ga ik om teleurstellingen te voorkomen maar ff niet van uit!)

Jullie ook succes en hopelijk ook binnenkort het gewenste resultaat!

Groetjes!

Terug
Bovenaan