tempen??

A

Anoniem

Guest
hallo ik wil nu na 23 maanden ook wel eens goed nieuws hebben dus heb ik besloten dat ik toch ook wat verder wil gaan en ook wil gaan tempen of ovu testen alleen weet ik niet hoe ik moet gaan tempen ja wel hoe!!    met een thermometer natuurlijk haha maar wanneer enz... wie wil me dit uitleggen?? alvast kei bedankt,
groetjes wendy

hoi wendy, ik doe dit zelf niet (kom ook pas kijken hoor, ronde 1.....) maar heb er veel over gelezen op babybrabbel.nl. Dit is een goede info site. Weet dat je elke ochtend rond zelfde tijd moet temperaturen.
succes!! liefs laura

hoi depri

ik zelf doe liever ovl  testen dan temperaturen  .
 het is  veel gemakkelijker en  je ziet direct het resultaat .

groetjes iris 32j 10de 2de

Ik moet zeggen dat ik gewoon temperatuur (veel goedkoper en ik slaap toch meteen weer in).

Je moet elke dag op dezelfde tijd bijvoorbeeld hafl 7 (voor het opstaan) direct temperaturen.
Als je bijvoorbeeld een keer om 6 uur  wakker wordt en moet plassen, kun je beter dan temperaturen dan weer naar bed gaan en om half 7 alsnog.

Gebruik daarnaast inderdaad altijd dezelfde thermometer.

Ik moet zeggen ik heb niet altijd elke maand getemperatuurd (soms was ik dan al zwanger, miskraam en weer zwanger etc....), maar als je het een aantal maanden hebt gedaan zul je vast een patroon ontdekken met afscheiding en temperatuur etc.
Waardoor je misschien niet meer hoeft te temperaturen.

gr mama van MD

en wat moet je temp dan ongeveer zijn? Wordt je temp hoger of lager richting je eisprong?
Mijn normale temp is 36.5
Ik heb al een lijst gemaakt voor het bijhouden van mijn temperatuur...
Dus als mijn eisprong komt dan wordt mijn temp hoger of lager???

thanx

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Er is echter als het goed is wel een duidelijke marge van je temperaturen voor je eisprong en erna.
Ik heb voor mijn eisprong temperaturen onder de 36.5 (soms wel tot 36.0).
De ene maand gaat hij vlak voor mijn ei van 36,4 naar 36,2 om de dag erna 36,7 te zijn. Dus dan daalt hij wel eerst voor de eisprong,
maar het komt ook voor dat hij al een paar dagen 36,4 is en dan ineens 36,7 (dus dan springt de temp ineens omhoog).

Dat verschilt dus bij mij (ik heb nu in totaal  3 keer een   hele maand getemperatuurd en niet alle maanden waren achter elkaar).

Na mijn ei stijgt mijn temperatuur naar 36,7 of door naar 36,9 en ook wel eens tussen 36,6 en 36,8, maar wel altijd boven de 36,5.
Zakt hij bij mij weer daaronder dan wordt ik dus ongesteld.

De ene keer dat ik dat gehad heb (de andere keren was ik dus zwanger en van deze maand weet ik dat nog niet) zakt hij ook meteen dramatisch van 36,7 naar 36,2 en de dag daarna werd ik dus inderdaad ongesteld. Hij zakte overigens bij mij al op dag 10 na de eisprong.

Wordt je nog wijs uit al mijn getallen.......
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het een aantal keren heb gedaan, ik weet nu ongeveer aan mijn afscheiding in combinatie met mijn temperatuur dat ik vruchtbaar ben en dat mijn ei soms wel eens pas na een week komt dat ik afscheiding begin   te krijgen (en dus niet altijd in de eerste dagen daarna meteen).

En nu maar afwachten wat mijn temperatuur deze komende dagen doet.

Succes en als je vragen hebt, hoor ik het wel

gr mama van MD

hallo mama van MD
bedankt voor je informatie want daar was net naar op zoek. IK ben sinds deze maand begonnen met temperaturen. Volgende week hebben we al een afspraak bij de kliniek (ik weet niet wat er dan gebeurt, wnat het is onze eerste afspraak nadat we bij de huisarts een doorverwijzing hebben gekregen, er is nog niets onderzocht bij ons).
ik heb een regelmatige cyclsu van 30 of 31 dagen. Ik voel mijn eisprong altijd wel (vervelend ongi pijn). Maar toch heb ik het altijd verkeerd berekent, want sinds afgelopen woensdag stijgt de temp van 36.4 naar 36.9! en dit al 2 dagen achter elkaar. een duidelijk signaal dus we zijn aan de klus geweest natuurlijk.
hoe lang blijft je temperatuur nu zo hoog? vlak voordat je ongi moet worden? (13 maart) en weet je dan al dat je dus al dan niet zwanger bent als ie weer daalt?
gr
boekie

Hij gaat omhoog de dag na je eisprong (dus als het bij vandaag stijgt, is gisteren je ei geweest).

Zodra je temperatuur daalt wordt je gelijk die dag of zoals bij mij de dag erna ongesteld. Als de temperatuur hoog blijft dan ben je zwanger.

Meestal wordt je 10-14 dagen na je ei ongesteld dus als je 14 dagen een hoge temperatuur hebt, dan ben je waarschijnlijk zwanger.

Succes!
Ik hoop dat het gelukt is.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan