Tempen

Hoi meiden,
ik ben op zoek naar wat info en zet daarom op verschillende forums mijn vraag,hoop dat jullie dat niet erg vinden,ik kom van het forum "als zwanger worden langer duurt"
Ik heb een best wel normale cyclus,kan een dag verschillen maar meestal rond de 28ste of op de 28ste mijn ongi.

De laatste 2 maanden heb ik geen temp verhoging gehad wat ik erg raar vind,want toch gewoon op de 28ste dag ongi,wat zou moeten betekenen dat ik wel een ei heb gehad,ik snap er dus ff helemaal niks meer van,zijn er meer meiden bij wie dit eens is gebeurd.

Mijn gyn zei dat de tempmethode niet altijd even veel zegt en je daar niet altijd even goed mee uit de voeten kan,maar als dat zo is moeten toch meerdere gyn dat zeggen als vrouwen een temp lijst mee krijgen.
Ik vind het allemaal erg vaag worden nu en daar word ik nogal onzeker van,ik heb wel regelmatig last van mijn borsten.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
 
Had je voorheen wel een temp-verhoging of heb je pas de laatste twee maanden voor het eerst getempt?
Gezien het feit dat je een regelmatige cyclus hebt met een normale duur is de kans groot dat er wel gewoon een eisprong is.

Wat heel belangrijk is is dat je het iedere ochtend, liefst op ongeveer hetzelfde tijdstip, doet, altijd rectaal tempen met dezelfde thermometer en altijd voordat je opstaat (dus ook niet eerst even uit bed om te plassen of zo).
De temperatuurverschillen zijn maar heel klein: als je meer dan 3 dagen een verhoging van 0.3 gr hebt, dan heb je waarschijnlijk een eisprong gehad. Bij mij bleef de temp meestal verhoogd tot een paar dagen voordat de menstruatie kwam, behalve toen ik zwanger was: toen bleef te temp hoger (en bleef de menstruatie ook uit)
Helaas kan de temp ook door andere dingen beïnvloed worden, bijvoorbeeld als je een virusje onder de leden hebt of zo. Omdat je dat nadien vaak niet meer goed weet, zou je ook bijzonderheden op de lijst kunnen noteren, bijvoorbeeld als je snotterig bent, als je buikpijn hebt of als je een feestje hebt en laat naar bed bent gegaan.
Al met al kan de methode dus wat minder betrouwbaar zijn omdat je hele kleine verschillen moet meten die niet alleen door een eisprong veroorzaakt kunnen worden.

Ikzelf heb destijds veel gehad aan de informatie op de site van freya (freya.nl) onder basale temperatuurcurve.

Succes, en ik hoop dat je je snel op dit forum aan kunt sluiten!

N.
 
ik heb nooit getempt. ik vindt dat wel zo'n onzin. ook als het langer duurt. je bereikt er helemaal niks mee. je bent toch regelmatig ongesteld? nou dan hoef je helemaal niet te tempen volgens mij.
als je gewoon om de dag gemeenschap hebt moet het goed gaan. gaat dat niet dan kan je met tempen echt niks anders bereiken hoor. dan alleen je hoofd gek te maken, waardoor een zwangerschap nog langer op zich kan laten wachten.
ik zou zeggen doe gewoon rustig aan, en wat komt dat komt.

groetjes.
 
Hallo Snoopy. In eerste instantie wil ik even zeggen dat je je niets moet aantrekken van sommige reacties! Als je trouwens graag wilt weten wanneer je eisprong is kun je ovulatietesten kopen van Cleur Blue. Ze zijn best duur, maar je weet daardoor wel in welke 24 uur je je eisprong kan verwachten! Ik vond het erg prettig en ben nu 17 weken zwanger! (na 9 maanden proberen). Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens jullie veel succes!
Groetjes Willeke
 
Terug
Bovenaan