Temperament?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik wilde eens weten hoe het staat met het temperament van jullie kindjes. Mensenkinderen, die Noah van ons, dat is er eentje. Onze oudste is altijd zeer meegaand, zachtaardig en gewillig geweest, maar dat is met dit exemplaar  héél anders!!! Als ik 'm corrigeer begint ie al nee te schudden. Als ik 'm vervolgens oppak, maakt ie zichzelf helemaal stijf en gaat dan boos met zijn handjes wapperen  (en maakt opstandige geluiden). Ik vind het nu nog wel grappig, maar wat moet dat worden als hij straks gaat peuterpuberen? Ik hou mijn hart vast.... Hij is van begin april, dus een ram (en die schijnen er bekend om te staan). Ben benieuwd of die guppen van jullie ook zo pittig zijn!

Groetjes
Danielle

Het klinkt of je kereltje een sterk eigen willetje krijgt en heeft.

Raaf had vanaf dag 1 een sterk persoonlijkheidje. Voornamelijk als het om eten gaat. Hij was veels te ongeduldig om aan mijn borst te drinken. Liet om de paar seconde los en werd dan helemaal boos. Vanaf het moment dat we de borstvoeding in een flesje deden werd ie tevrede. Nu is nog steeds enorm ongeduldig als het om eten gaat, zodra ie honger heeft, wil die het meteen. Dus niet even wachten tot er een fles op hapje klaar gemaakt is, maar NU meteen.
Ik denk dat we hem nog vaak stamvoetend gaan meemaken als ie wat ouder is.

Voor de rest is het een enorm rustig, lief ventje. Die voornamelijk enorm blij is en naar iedereen lacht en lol maakt!

Hoi Danielle

hier nog zo'n driftig mannetje,
hij is bijna 8mnd,
maar al een heel eigen willetje,

hij kruipt me al het hele huis door,
hij is me laatst bijna uit mijn arm gevallen,
als hij boos word strekt hij zich helemaal en zit volgens mij al te vloeken in baby taal ha ha,
hij wil ook alles pakken wat niet mag en als ik hem dan weer ergens anders leg dan gaat hij resoluut terug,

ik kan er nog wel om lachen zijn zus van 6 jaar is ook zo ach ja ze weten wat ze willen.

succes groetje mascha

Heey Danielle

Wat klinkt me dit bekent in de oren hahaha
Celeno is nog wat jonger, maar heeft een heel sterk karakter en eigen wil.
Hij is van Juni.
Als hij bv iets wil pakken, wat niet mag... nou dat wordt een heel gevecht haha
en hij is nog sterk ook!
Hij schud idd ook nee haha maar of hij dat begrijpt?? denk het nog niet.
Ik vraag me ook erg af hoe dat straks gaat als hij wat ouder wordt.

En wat je zegt rammen zijn koppig! Daar weten wij ook alles van! Ik en Steven (zijn vader) zijn allebei ram!
Celeno tweeling.

xx

Hoihoi,

Evy laat ook heel duidelijk weten wat ze wel of niet wil. Vooral met eten, zo gauw ze het ziet, moet er ook gelijk aangevallen kunnen worden, anders worden we boos.
Maar daarnaast is ze ook een echte "dramaqueen". Ze hoeft zich maar te stoten, hoe zachtjes dan ook, meteen tranen met tuiten.
Maar voor de rest is ze altijd goedlachs en goed gezind, een heerlijk kind, die ons iedere dag wel weer weet te vertederen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ja hoor, hier ook eentje met pit.
Vanaf dag 1 al, kan zeer fanatiek uit haar ogen kijken en als iets niet gaat zoals ze het bedacht had, dan zijn de rapen gaar....................ik herken mezelf er wel in, vind het ook niet erg.........moet er wel om lachen. Zullen later wel wat strenger moeten zijn, of duidelijker in ieder geval, maar liever dit dan een grietje die over zich heen laat lopen.........toch??

Fijn weekend!

Terug
Bovenaan