temperaturen als zwangerschapstest

A

Anoniem

Guest
Doen jullie dat ook??????

Vandaag is mijn NOD-dag. Gisteren kreeg ik last van mijn buik, net alsof ik ongi moest worden.
Ik flink balen dus. De hele nacht wakker liggen.
Heb ik dus, midden in de nacht, m'n temperatuur opgenomen. Als de temperatuur omlaag gaat word ik altijd de volgende dag ongi. Helaas was dit vanacht dus zo.
Doen jullie dat nou ook, temperaturen om te kijken of je ongi gaat worden?
Of is dit weer iets raars wat ik verzonnen heb.

Vandaag dus afwachten wanneer 't komen gaat.
Pfff, niet echt leuk. Een goede manier om jezelf helemaal gek te maken.

Groetjes witte tulp

Ja ik doe het ook in temp nu van voor de eisprong tot nu. En mijn temp blijft hoog 37,0 ben nu oficieel 2 dagen overtijd. Als mijn temp morgen nog hoog is ga ik testen.

Liefs Sharine

hoi witte tulp,

ik heb dat ook geprobeerd om te temperaturen en te kijken of ik zwanger zou zijn,helaas werd ik ook weer ongesteld,dat kun je zien als bv je temp 37,11 is dat was bij mij zo,(ik was overtijd ook) 2 dagen later zakte die naar 36,94 dus zo kon ik zien dat het ik weer ongesteld zou worden helaas,maar je kan het proberen,want ze zeggen als je temp 18 dagen hoog blijft,dus zeg maar 14 dagen vanaf je eisprong,dan heb je je nod dag,en en als je dan 4 dagen overtijd bent en je temp is nog steeds hoog,dan heb je grote kans dat het raak is,en dan testen..zou het niet eerder doen,je kan beter even poosje langer wachten,als je zwanger zou zijn,dan heb je ook wat meer hcg in je urine..
hoop dat je hier wat aan hebt,succes..

gr priscilla

hoi sharine2..

wat spannend..
ben benieuwd hoor of het raak is,succes met testen,

gr priscilla

Hoi hoi,
Jammer genoeg had ik vorige maand 17 dagen een hoge temp en op dag 18 toch ongi geworden. Ik heb ook ergens gelezen dat je pas je temp kan nemen als je minstens 3 a 4 uur hebt geslapen en altijd op het zelfde tijdstip. Ik weet dus niet of je temp wel een correct beeld geeft als je hem neemt voordat je gaat slapen.

Succes ermee!!!
Groetjes,

Sara

Hoe werkt dat nou eigenlijk met het tempen?
Moet je dan niet eerste weten wat je normale temp is???
En wordt ie met je eisprong hoger?? Hoelang houdt dat aan dan?
Ik zit nu in de 4de ronde en het lijkt alsof het weer niet gelukt is.....
Kun je het best 's morgens tempen???
Wie heeft hier ervaring mee?? en werkt het ook goed??
Ik hoop op een reactie.

Groetjes,

Mootje

Hoi Mootje,
om er achter te komen wat je normale temp is, moet je gewoon elke ochtend als je wakker wordt. voordat je uit bed stapt je temp nemen. ik zelf doe dat oraal. ik hou het bij in een tabel. na verloop van tijd zie je wat je meest gebruikelijke temp is.  

Aan de hand van je temp kan je zien wanneer je je ei gehad hebt. het is dus iets om achteraf mee te bepalen wanneer je vruchtbaar bent geweest. als je je ei gehad hebt, stijgt je temp met 0,3 tot 0,5. als je temp 3 dagen hoger is dan normaal, kan je ervan uit gaan dat hij geweest is.
als je  temp na je ei 18 dagen lang hoger blijft dan je gemiddelde, dan kan het een teken zijn dat het raak is.  bij mij  was dat 17 dagen en toen werk ik toch ongi dus het is  geen teken dat  het 100% zeker is.  

een uitgebreidere uitleg kan je vinden op deze site:  
http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=262    

Succes ermee!!!

Liefs,

Sara

Terug
Bovenaan