temperaturen en 2e ei?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen iedereen,

Heb een vraagje. Afgelopen maand heb ik voor het eerst een hele cyclus met temp bijgehouden. Doe dit oraal.

Vroeg me af of dit de beste manier is om een zo natuurgetrouw resultaat te krijgen of kan ik het beste vaginaal of rectaal doen?

Mag ik vragen wie tempt en hoe?

O,ja tweede vraagje. Ik had deze maand rond de 14e dag een temp verhoging. Een ei (ga ik vanuit)! De temp zakte de dagen erna iets om vervolgens nog een tiende hoger dan rond mijn eisprong te gaan. Dat duurde ongeveer een dag of drie en toen zakte de temp weer (ongeveer een week voor mijn NOD).
Vond het nogal vreemd. Heb ik nu een tweede ei gehad ofzo of is zo'n verhoging normaal?

Groetjes,
Roos

Hallo Roos,
volgens de huisarts is een 2e temp stijging normaal.
de temp stijging moet minstens 3 dagen aanhouden dan is er een succesvolle eisprong geweest.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

liefs claudia

Claudia,

Ontzettend bedankt!!
Mijn temp was inderdaad 3 dagen lang 36.9 en rond mijn eisprong ongeveer 36.8. Weet ik nu in ieder geval dat mijn eitjes zich aandienen op het goede moment.

Hoor en lees namelijk ook wel eens als de 2e helft van je cyclus te kort is of als de temp te laag is dat er waarschijnlijk geen eitje is of door de korte duur geen succesvolle bevruchting.

Weet nu in ieder geval dat mijn eitjes komen en nu maar hopen op die bevruchting.

In welke ronde zit jij eigenlijk en mag ik ook vragen hoe oud of jong je bent.

Groetjes,
Roos

hoi Roos,
ik zit nu nog steeds in ronde 8 en ik ben volgensmij net zo oud als jij 29.

ik ben blij dat ik je gerust gesteld heb.
hoe lang ben jij al bezig?

liefs claudia

He,

Wij zitten net in ronde 6 en ik ben inderdaad 29.

Is dit voor jullie ook klussen voor de 1e of hebben jullie al een lieve bengel?

Roos

Hoi Claudia,

Die tweede temp verhoging moest toch 3 dagen duren? Even dat ik het goed begrepen heb...
Ben zo'n muts, met veel dingen tegelijk bezig en dan niet helemaal goed opnemen wat er staat.

Groetjes,
Roos

hoi roos,

als je een verhoging hebt moet die zeker 3 dagen aanhouden ongeacht of het de eerste of tweede verhoging is.
wij klussen inderdaad voor de 1e, wij zijn allebei altijd al gek met kinderen geweest, en er lijkt ons niets mooiers dan zo'n hummeltje van je eigen te mogen hebben (het liefst 4)
maar we nemen ook genoegen met eentje hoor hahaha.

liefs claudia

Hoi Claudia,

Zelfde is bij ons het geval.
Mijn man is heel bezorgd om me, zeker als ik weer ongi moet worden. Dan vind hij het ook wel spannend. Zo schattig.

Onze vriendengroep heeft nu werkelijk een babyboom en al die popjes, dan smelt ik gewoon. Als je inderdaad zoiets moois zelf eens op de wereld kunt zetten..... zwijmel

Bij mij draait de spanning uiteraard om de vraag wanneer. We zijn nog lang niet te oud met onze 29 jaren alleen hoor ik mijn klokje wel wat echoën.
Van mij mag er wel een weeshuis komen....

Groetjes,
Roos

Terug
Bovenaan