Temperaturen...het vervolg

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Als eerst iedereen die zwanger is proficiat!!

Ben nu een 3 weken bezig met temperaturen. Maar ik kan er geen touw aan vast knopen hoe de temp. nu eigen lijk moet gaan. Ik weet dat net na je eisprong je temp. omhoog gaat en hoog blijft tot je ongesteldheid. Alleen bij mij gaat mijn temp heel onregelmatig. Aan het eind van de ongesteldheid ging de temp. nog meer omlaag en gedurende de 3 weken is die wel 3x gestegen om de volgende dag weer laag te zijn..

Gelukkig had ik een ovulatietest gekocht en gaf deze aan dat binnen 48-uur mijn eisprong zou komen. Alleen is sinds dien mijn temp. helemaal niet
gestegen. Zou ik geen eisprong hebben gehad??

Heeft iemand meer ervaring met het temperaturen?

Alvast bedankt,

Groetjes Nadja

Hey Nadja,

Mijn temperatuuravonturen verliepen ook zo heerlijk onregelatig, werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Sindsdien heb ik ovulatietesten, heerlijk vind ik dat, geeft een hoop rust.
En het is zo dat als je een LH-piek hebt gehad, dat binnen 48 uur je eisprong volgt. Dus ook weet je dat je een eisprong hebt, anders zou hij geen piek aangeven.

Ik heb ook gelezen ergens op de site van Clear-Blue dat ze het temperaturen afraden, omdat een temperatuur van een mens zo beinvloedbaar is door verschillende factoren, dus niet zo betrouwbaar om je eisprong te bepalen.

Sommige mensen vinden temperaturen wel werken, prima hoor, maar ik persoonlijk niet. Werkte bij mij niet, schommelde veels te veel. Ik ben dolblij met mijn ovulatietesten.

Mijn gynaecoloog vertelde me dat ze doormiddel van bloed of urine (ovulatietesten) kunnen aantonen dat je een eisprong hebt.
Dus als je een LH-piek hebt, heb je een eisprong..

Hopelijk heb ik je enigzins geholpen..

Succes verder!!

Groetjes, Chantal

Hey Nadje,

Ik ben nu ook sinds 3 weken aan het tempen! Maar ik vind dit ook geen prettig iets! Ik wordt er af en toe helemaal niet goed en frustie van! Op zich bleef het bij mij'iets meer dan een week hoog, maar vanochten dwas ie weer lager! Nu wordt je er 's morgens vroeg al mee geconfronteerd!!

Ik kijk het nog even aan en anders ga ik eerder terug naar de HA dan de afgesproken 3 maanden! En ik heb inderdaad ook gehoord dat je temperatuur van heel veel zaken afhankelijk is!

En het verhaal van Chantal klinkt wel erg logisch over LH-piek enzo!

Hoi Nadja,

Ik heb 3 maanden lang getemperatuurd en werd er op den duur echt knettergek van en heb die thermometer de deur uit geknikkerd.
Na 3 weken kan je eigenlijk niks opmaken uit je temperatuurcurve.
Het doel van temperaturen is dat je na 3 maanden je cyclus af kan lezen.
Bij mij werkte het uitstekend, kon echt goed zien wanneer ik m'n eisprong heb.
Nu is het niet zo dat het elke dag precies hetzelfde was, elke dag schommelde het wel een paar tienden.
Maar je moet naar de lijn van je curve van de hele maand kijken en niet per dag.
Voor veel info over temperaturen:
www.vruchtbaarheid.org
www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php

Veel succes ermee!

Groetjes

het verhaal van chantal klopt helaas niet helemaal. Een lh piek geeft aan de er een stof wordt aangemaakt die de eisprong veroorzaakt zonder LH geen eisprong maar helaas is het niet omgekeerd namelijk dat je met een LH piek altijd een eisprong hebt. Het kan nog altijd zo zijn dat je GEEN eisprong hebt. Alleen als het progesteron gehalte in je bloed hoog is geeft dan geeft dat aan dat je een eisprong hebt gehad en dat zie je oa aan een stijging in je temp die door een stijging van je prog wordt verzoorzaakt! Alleen een bloedtest kan het anders aangeven.
Succes ermee.
Na de LH piek heb je 24-36 daarna je eisprong!

ik was even te snel met versturen je hebt niet 48 uur maar 24-36 uur na je LH piek in principe een eisprong. Een stijging in je temp geeft dan aan dat die ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Als ik jou was zou ik ik die tempcurve eens 3 maanden bijhouden met die ovulatietesten ernaast en als je nooit een temp stijging ziet zou ik naar de dokter gaan om te vragen of ze eens naar je bloed kunnen kijken of je nu echt een eisprong hebt gehad!

Succes!

Joekes Nadja,

Ik ben al sinds april 2004 aan het temperaturen, lijkt lang, maar ik relativeer dit heel hard, neem gewoon elke morgen mijn temperatuur en noteer hem dan op de curve, that's it. Ik dacht ook: ik zie niks, maar een vriendin van mij die vroedvrouw is, zag het wel...

Toen kreeg ik hier een tip van iemand. Zij hield haar cure bij op www.fertilityfriend.com. Daar kan je een account aanmaken en dan sturen ze je een paswoord op. Het is in het engels, maar op de duur had ik allemaal wel door. Je houdt er gratis je curve bij en zij interpreteren hem en duiden je ovulatie aan. Je kan je temperatuur noteren, maar ook hoe je je die dag voelde, hoe je cervixslijm eruit ziet, waar je baarmoeder zit, hoe ze aanvoelt, of je een positieve of negatieve zwangerschaps- of ovulatietest had,... te veel om op te noemen. Je zorgt er gewoon voor dat je niets voor de VIPS neemt, want dan moet je betalen...
Maar ik heb er wel wat aan...

Wat voor een thermometer heb je, en hoe neem je je temperatuur, dat is ook wel belangrijk.
En een stijging moet een 'degelijke' stijging zijn. Ik heb steeds in het begin van de cyclus 36.2 (via mijn mond), en na mijn ovulatie 36.7. Voor die stijging heb ik ook wel dikwijls fluctuaties van 36.1 tot 36.5, maar nooit 36.7 of ik moet te weinig geslapen hebben of zo...

Ik denk dat je toch ook een maand of 3 nodig hebt om er een goed zicht op te krijgen...

Succes!
Hopelijk was ik een beetje duidelijk.

Liefs,
Erika

Alleen is sinds dien mijn temp. helemaal niet
gestegen. Zou ik geen eisprong hebben gehad??

Heeft iemand meer ervaring met het temperaturen?

Alvast bedankt,

Groetjes Nadja

Terug
Bovenaan