Temperaturen, hoe en wat?

<p>hallo dames,</p><p>hoe gaat het temperaturen in ze werk? Ik wil hier mee starten deze ronde maar heb geen idee hoe en wat? Moet je elke dag op hetzelfde tijdstip temperaturen? Of meteen als je wakker bent?</p><p>als het elke dag op dezelfde tijd moet dan gaat het voor mij lastig worden, werk in de zorg dus onregelmatig en dus ook met regelmaat nachtdiensten. </p><p>Iemand bekend hier met het temperaturen en kan mij tips geven? </p>
 
Hallo,
Mijn huisarts zou dat je het beste in de ochtend kan doen als wakker bent voordat je gaat plassen. Als je uit bed loopt dan veranderd je tempratuur namelijk.  Ik deed het elke ochtend om 6.00 s ochtends.  Soms 10 min later of eerder...
Het vervelende aan tempraturen is dat je je vruchtbare dagen pas weet als ze voorbij zijn. De ovulatiestickes vond ik daarom fijner...die geven de dagen aan dat je vruchtbaar bent en juist op die dagen moet je klussen.
 
Hallo,
Mijn huisarts zou dat je het beste in de ochtend kan doen als wakker bent voordat je gaat plassen. Als je uit bed loopt dan veranderd je tempratuur namelijk.  Ik deed het elke ochtend om 6.00 s ochtends.  Soms 10 min later of eerder...
Het vervelende aan tempraturen is dat je je vruchtbare dagen pas weet als ze voorbij zijn. De ovulatiestickes vond ik daarom fijner...die geven de dagen aan dat je vruchtbaar bent en juist op die dagen moet je klussen.
 
ik temperatuur zelf ook. beste is om het 's ochtends als je net wakker bent te doen. elke dag op hetzelfde tijdstipo (of rond dezelfde tijdstip) en nog voor je uit bed komt en het liefst rectaal. zo heb je de meest accurate meting.
nadeel je temp gaat pas omhoog als je ovulatie geweest is. voor mij en me man maakt het vrij weinig uit omdat we standaard om de dag seks hebben en dus technisch gezien altijd wel vruchtbare dagen meepakken. beste is zelfs seks te hebben voor je ovulatie als erna (je bent een dag na ovulatie nog wel wat vruchtbaar) zaad kan tot 48 uur of zelfs langer leven waar het eitje binnen 12 tot 24 uur alweer afsterft.
wat je kan doen, wat ik deze maand ook ga doen is rond je verwachte vruchtbare periode ovulatie testen doen deze geven een LH meting en dan weet je precies vanaf wanneer je vruchtbaar bent vaak dan binnen 36 uur is je eisprong.
succes!
 
Je moet vooral je lichaam in rust testen. Dus als je net wakker bent. Ik wordt altijd wel een keer 's nachts wakker omdat ik moet plassen. Gezien ik mijn vriend niet wakker wou maken met de piepjes, testte ik op de badkamer, zeg maar na opstaan, en 6 meter lopen. Ik kon mijn cyclus vrij goed herkennen, ook met een thermometer met maar 1 decimaal.
Er wordt als nadeel genoemd dat je pas te laat weet wannneer je aan de bak moet. Maar ik vind dat het een goed inzicht in je lichaam geeft. Daarnaast scheelt het erg veel geld. Vooral als je, net als ik, niet 123 zwanger wordt. Niet alleen omdat de test zelf goedkoper is (1 keer een thermometer, ipv bijna maandelijks een nieuw setje ovulatie testen), maar ook omdat het je een zwangerschapstest kan besparen. Ik heb meerdere keren ipv een test, de temperatuur opgemeten, en die was dan al laag. Dan weet je dat het niet lang duurt voor je ongesteld wordt (bij mij tot wel 3 dagen later overigens, dus was anders 1 of 2 testen + teleurstellingen geweest). Laatste keer bleef de temperatuur zelfs na een paar dagen over tijd hoog, en toen positief getest.
Ik heb eerst een paar maanden elke dag gemeten, om te weten wat mijn temperaturen zijn (tweede maand daarnaast ook een ovulatie test gedaan) , daarna alleen zo nu en dan om te checken of ovulatie al was geweest, en of mijn ongesteldheid nog wel ging komen. Vooral handig als je cyclus nogal onregelmatig is. 
 
Terug
Bovenaan