temperaturen met een oorthermometer?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ff en vraagje.
dat temperaturen hoeveel heb je daar nou aan? de een zegt dat het heel duidelijk is de ander zegt dat het zo weining uitmaakt dat ze het niet merkt. en dan vroeg ik me ook af of het misschien met een oortermometer kan en wat voor een dan? ik weet dat anaal het beste is maar door omstandigheden is dat niet erg prettig bij mij. Heeft zo'n oorthermometer dan helemaal geen nut of zou dat ook kunnen?
graag advies!
groetjes Ella

is dit nou zo'n domme vraag of weet niemand het . ik zou graag temperaturen, maar als het met een oorthermometer geen zin heeft, hoef ik hem ook niet te kopen!! help!

hoi ella

hier even een reactie op je vraag...... (al weet ik het antwoord niet zeker....het is wat ik zelf denk)
volgens mij is t beter om anaal te temperaturen, want een oorthermometer zit er soms iets naast qua graden. maar  ik zou denke omdat je elke dag tempt het niet zo veel uitmaakt. zeker weten doe ik het niet hoor. maar ik dacht niemand heeft nog gereageerd dus......... doe ik maar even wat ik denk.

kuss lau

Hoi,
Een paar weken geleden heb ik deze vraag ook gesteld, het lijkt mij nl ook niet zo'n pretje om iedere ochtend na het ontwaken een thermometer in je achterste te steken.
Ik kreeg verschillende reacties, de meeste zeiden dat het beter is om rectaal je themperatuur te meten maar er waren er ook een paar die het wel met een oorthermometer deden. Die oorthermometers zijn best prijsig en het zijn goede merken, braun ed. Als ze niet goed zouden zijn zouden ze toch ook niet verkocht worden den k ik dan. In de meeste ziekenhuizen schijnen ze ze ook te gebruiken.
Liefs Rene

hoi hoi,

Volgens mij is met oorthermometer niet goed.
Die kan nog al afwijken.
Zo'n thermometer is goed om koorts te meten.
Maar themperaturen om je eisprong te zien is een heel precies werkje en je moet echt kijken op tienden.
Een oorthermometer schijnt niet zoo precies te zijn...heb ik van horen zeggen.
Iemand ging achterelkaar tempen met zo'n thermometer en hij gaf 2 verschillende temperaturen aan dus daar heb je niks aan.

Maar als je liever niet rectaal wilt tempen kan je ook vaginaal tempen hoor.

groetjes Jacqueline

Ik wilde alsnog even reageren ook al hebben er al een heleboel mensen gereageerd. Een oorthermometer is juist wel heel erg precies. Zo precies dat er af en toe inderdaad wel eens verschil zit tussen twee metingen (veel hoort dit overigens niet te zijn).

Een oorthermometer is er voor gemaakt om zo snel mogelijk een "precies" mogelijke meting te geven. Maar juist omdat deze therometers zo gevoelig zijn zo je voor het juiste resultaat iedere dag op precies hetzelfde tijdstip en onder dezelfde omstangidheden jouw therperatuur moeten meten en daarom wordt het zowel door het ziekenhuis als door de huisarts afgeraden om deze thermometer te gebruiken voor dit doeleinde.

Oke dit werd mij verteld toen ik dezelfde vraag vroeg aan mijn gyneacoloog en vervolgens aan mijn huisarts

Hopelijk heb je er iets aan

Yvonne

Ook wil hierop effe reageren.
Volgens mijn gyn maakt het totaal niet uit. Dus ik gebruik ook een oorthermometer.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Juffy

Hoi!

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met tempen (ronde 4, weer ongesteld geworden helaas) en gebruik ook een oorthermometer, omdat ik die toch al had. Voor mijn zoontje vind ik die trouwens niet fijn, omdat hij in dat kleine oortje van hem steeds wat anders aangeeft.

Tot nu toe geeft hij bij mij elke dag exact hetzelfde aan. Ik meet elke dag als ik wakker word het oor waar ik niet op geslapen heb.

Ik vind dit een stuk gemakkelijker dan telkens rectaal te moeten meten, maar ik probeer het gewoon een maandje. Mocht ik er niet wijzer van worden ga ik alsnog gewoon tempen.

Succes!
Marceline

Terug
Bovenaan