temperaturen / ovulatietesten

Hoi meiden, even weer een vraagje van een leek onder ons. Ik merk dat er best wel wat meiden hier al bezig zijn met temperaturen en ovulatietesten. Ik ben vanaf maart bezig. Is het dan verstandig om dit te gaan doen? En wat kan ik dan het beste doen temperaturen of een ovulatie test. Het komt misschien dom over, maar weet het echt niet.

Liefs Ilona
 
hoi Illona,
ikzelf geef de voorkeur aan een ovulatietest.Wanneer die positief is weet je dat het moment daar is.Met temperaturen heb ik de ervaring dat deze zoveel schommelt dat het voor mij geen duidelijkheid geeft.Wanneer je temperatuur omhoog is gegaan heb je je vruchtbaarste periode al gehad!!
ovulatietesten zijn wel duur.
 
Temperaturen helpt je om inzicht te krijgen in je cyclus. Na 3 maanden tempen kun je zien hoe je cyclus in elkaar steekt.
Ovulatietesten moet je gedurende 1 week gebruik (wanneer je ongeveer je eisprong moet hebben) en geeft aan wanneer je je eisprong hebt. Maar ben sommige vrouwen geeft hij dit niet goed aan of zit je te testen tijdens de verkeerde dagen.
Ik temperatuur. Reden: stuk goedkoper. Ovulatietesten zijn erg duur!
Bij www.vruchtbaarheid.com/vruchtbaar/cylcus/btemp.php en babybrabbel.org kun je temperatuurkaarten vinden.
 
Terug
Bovenaan