temperaturen

Kan iemand mij vertellen hoehet werkt met temperaturen. Moet je elke ochtend je temp opmeten en als je temp hoger is dan heb je je eisprong en maak je de meeste kans om zwanger te worden??
Als je temp die dag hoger is heb je dan op die dag je eisprong of de dag erna??

Sorrie heb daar nog niet veel verstand van.......

Als je even verder had gekeken op het forum zou je zien dat deze vraag al 10.000 x beantwoord is.

maar ja, ik heb wel even....

Temp 's ochtends nog voordat je je bed uit gaat en doe het rectaal of vaginaal. Als je het oraal of onder je oksel doet ofzo krijg je te veel temp verschillen waardoor het er niet overzichtelijker op wordt.

Als je temp met ± 0,3 / 0,4 omhoog gaat kan je aannemen dat je eisprong binnen een paar uur plaatsvind of heeft plaatgevonden. Je ei is na de eisprong minder dan 24 uur 'klaar' om bevrucht te worden. Het is dus belangrijk om voor je eisprong om de dag te sexen.

Let met tempen wel op alcoholgebruik. Als je flink hebt gedronken kan je temp de volgende ochtend ook een stuk hoger zijn dan normaal.

Succes!

O ja, als je ei niet bevrucht is en je dus ongesteld moet worden zal je temp rond de dag/halve dag voor je menstruatie weer met 0,3 / 0,4 zakken. Blijft ie hoog, dan kan het dus zijn dat je zwanger bent. Ik vind dit dalen van de temp erg handig. Ik voel het zelf niet aankomen, dus door dat temp verschil kan ik me er op voorbereiden.

Terug
Bovenaan