Temperaturen

<p>inmiddels ben ik 12 dagen overtijd, testen negatief dus ik heb de dokter maar gebeld hoe en wat. Ze vertelde dat ik moest gaan temperaturen, daar ben ik dus 3 dagen geleden mee gestart</p><p>Vrijdag 36.6</p><p>Zaterdag 36.7 </p><p>Zondag 36.8 </p><p>maar hoe nu verder? Komt mijn eisprong er aan ? Vandaag/morgen of moet mijn temperatuur nog verder omhoog ? ?</p>
 
Dat is erg moeilijk te zeggen na zomaar een paar dagen. Het hangt er vanaf hoe hoog je temperatuur is gedurende je hele cyclus, dan kun je bepalen waar je nu zit. In mijn geval zouden de temperaturen die je noemt bijvoorbeeld betekenen dat mijn eisprong al een tijdje geweest is: ik had voor de eisprong rond 36.3, erna 36.6. Als je nu voor het eerst temperatuurt is het lastig om zo'n inschatting te maken!
 
Is bij iedereen anders, dat is bij mij de temperatuur voor de eisprong, of in de aanloop naar. Drie dagen is ook wat weinig om iets van te zeggen. Ik zou gewoon doorgaan met temperaturen, dan kom je er vanzelf een keer achter hoe het bij jou werkt. Als het goed is zie je na een tijd dat je een stabiele lage temperatuur hebt en daarna een stabiele hoge temperatuur. En bij mij liep de temperatuur in de dagen voor mijn menstruatie af. 
 
Ik zou je sowieso willen aanraden om een thermometer met 2 decimalen te nemen en het in een app bij te houden. Ik was heel blij met de app FLO. 
Mijn voorbeeld, ik ben nu 12 weken zwanger.
Een week voor mijn ovulatie 36.68
Dag van de ovulatie 36.37
Drie dagen na mijn ovulatie 36.87
 
hopelijk vind je je ovulatie moment snel en raak je snel zwanger. 
 
Terug
Bovenaan