Temperaturen

Hai meiden,

Weten jullie wat de beste methode is om te temperaturen?
Ik heb een digitale termometer en nu was op de 16e dag mijn temp. naar 36.6 gegaan terwijl ik gisteren nog 37 had. Dat kan toch niet?
Ik weet dat je voor het opstaan moet tempen, maar is het ook belangrijk dat je het iedere dag op precies hetzelfde tijdstip doet?

Thanks!!!
Mije
 
Hoi Mije,

Het is inderdaad belangrijk dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip en op dezelfde manier temperatuurt. Dus elke ochtend voor het opstaan.
Bij ons gaat elke ochtend om 6 uur de wekker om te temperaturen, terwijl ik lang niet elke dag er zo vroeg uit hoef (ik werk onregelmatig).

Succes!
 
het beste is ook rectaal heb ik ns gehoord en ook als je bv, snachts naar de wc bent geweest kan t anders zijn. ik geloof dat t t beste is als je weer een paar uur hebt geslapen daarna. ook heb ik wel ns gehoord dat slecht slapen of alcohol van invloed kan zijn. misschien kan je voor dat soort dingen een aantekening op je kaart maken om te ontdekken wat jou regelmaat misschien verstoord...
 
hoi Mije,
Je moet altijd rectaal meten en het liefst rond dezelfde tijdstip. Ik noteerde in mij grafiek ook wanneer het weekend was omdat ik dan langer sliep en mij temperatuur vaak hoger was. Verder heeft alcohol een grote invloed, het verwijd je bloedvaten waardoor je temperatuur stijgt. Daarnaast kan je altijd een keer een verhoging hebben(ziek etc), het gaat om het gemiddelde lijn in de grafiek.
Succes!
Marielle
 
Terug
Bovenaan