temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wij zijn ondertussen bezig met ronde 8 en nog steeds niets!! Heb eind vorig jaar een mk gehad... en dat terwijl ik de pil slikte. We hadden dus eigenlijk de hoop dat het wel snel zou lukken. Niet dus!! Valt dat even tegen. (Volgende NOD=11 okt)

We zijn van de week begonnen met temperaturen. Ik heb er speciaal een oorthemometer voor gekocht. Nu geeft dat ding telkens een andere temp. aan.
Direct als ik wakker wordt temp. ik en dan is de temp. 36,9 en aangezien ik al eens met de gewone temp. had gemeten wist ik dat dat veel te hoog was (normaal 36,5). Dus heb ik een paar min. later nog eens gemeten en toen klopte de temp wel. Dit gaat nu al ieder ochtend zo. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?? Doe ik iets fout ofzo.

Verder wil ik iedereen die zwanger is van harte feliciteren en geniet ervan...

Groeten van Nadja

een oorthermometer is lang niet zo betrouwbaar als een gewone thermometer. En daar komt nog bij dat de meest betrouwbare meting van je temperatuur echt anaal is met een ouderwetse thermometer.

Hoi Nadja,

Zoals al gezegd, een oorthermometer is lang niet zo betrouwbaar als een gewone thermometer. Vaak teveel verschillen in temperatuur. Je moet eens met de gewone thermometer meten en eens met de oorthermometer en kijken of het scheelt.

Groetjes, Chan

Hoi Nadja,

Het ligt eraan welke oorthermometer je gekocht hebt.
De goedkopere zijn inderdaad niet zo betrouwbaar.
De Thermoscan van Braun daarentegen is een stuk betrouwbaarder en nauwkeuriger dan een gewone of digitale thermometer.
Deze meet de temperatuur in je oor waar je bloedcirculatie direct vanuit de hersenstam komt. In je hersenstam wordt je temperatuur geregeld.
Het klopt ook dat bij oorthermometers de temperatuur hoger is, dit komt doordat je de temperatuur dichter bij de kern meet.
In de gezondheidszorg gebruiken ze trouwens geen digitale of kwikthermometers meer, alleen oorthermometers. Dit zegt dus wel genoeg over dat de duurdere wel degelijk betrouwbaar zijn.

Groetjes

Hoi Nadja,

Was nog even vergeten te melden dat ik altijd de Thermoscan heb gebruikt bij temperaturen en dat ik heel duidelijk het verloop van mijn cyclus af heb kunnen lezen.
De ovulatietesten van ClearBlue bevestigden dit ook.

Groetjes

Nog een ding:
Je moet elke keer in hetzelfde oor meten.
Heb je op dat oor geslapen dan moet je ongeveer 5 minuten wachten met meten, want door op je oor te liggen, is je oor warmer (wel blijven liggen natuurlijk).

Terug
Bovenaan