Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Vanaf deze maand gaan mijn aanstaande man en ik het proberen. Ik ben ook begonnen met het meten van mijn temperatuur. Dat doe ik met een oorthermometer en ook nog eens een keer met een gewone thermometer. Ik doe dit elke dag op precies hetzelfde tijdstip (s'morgens vroeg). Maar het verschil is maar liefst 0.5 graden, tussen beide thermometers. Weet iemand welke van de thermometers het betrouwbaarst is??

Voor alle zwangeren onder ons van harte gefeliciteerd.

En voor de rest die zwanger wil worden, heel erg veel geluk en dat dit voor iedereen een vruchtbaar jaar mag zijn.

Liefs,
Lelie

Hoi lelie

Het betrouwbaarste is de gewone termometer en die moet je het beste anaal gebruiken.
Ik heb het zelf ook gedaan, het is wel vervelend en lastig want je moet het echt bijhouden en je mag je bed niet uit voordat je getemperatuurd hebt.
En wist je eigenlijk dat als je temperatuurd en je ziet dat i verhoogd is dat je ei al is geweest.
Dat is mijn verteld door mijn gyn dus het heeft eigenlijk geen nut.
Dus ik weet ook niet waarom ze dat adviseren.
gr niem

Een oorthermometer is behoorlijk onbetrouwbaar. Meet maar eens twee of drie keer achter elkaar.

Dacht ooit dat het handig was, met kleine kinderen, nou ik ben er snel van afgestapt.

Tempen wordt geadviseerd om inzicht te krijgen in je cyclus, en om te kijken of en wanneer je in je cyclus een eisprong hebt. Dus voor langere tijd tempen heeft wel degelijk zin.

Succes met tempen.

Hoi Lelie,

Je kunt inderdaad beter met een gewone thermometer meten. Ik deed het zelf vaginaal, maar kan ook anaal.
Hiernaast heb ik ook ovulatietesten gebruikt en heb hierdoor een heel goed beeld van mijn cylus gekregen.......en
de 2e maand was het het raak :)

Veel succes!
Coco (7 weken zwanger)

Terug
Bovenaan