Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier en heb voor mijn gevoel een domme vraag, maar mischien kan 1 van jullie mij helpen(zo te lezen wel:) )

Ik wil graag zwanger worden,en ben begonnen met temperaturen, maar ik snap hier eigenlijk geen hout van; hoe werkt dit eigenlijk?
Hoe kan je zien wanneer de beste tijd is om te vrijen, en wat doe ik met die temperatuurlijst?

BVD Rosa

Hoi hoi,als het goed is heb je je eisprong,tussen dag 10 a 14 na je ongi,als je gaat tempen doe je dat elke ochtend om dezelfde tijd,rectaal,als het goed is tussen die dag 10 en 14 heb ,je verhoging ,bijvoorbeeld,je had vanaf de eerste temp dag 36.5 dan constanteer je tussen die dagen dat je temp 37 graden is.je moet beginnnen met tempen de eerste dag dat je ongi bent,na een maand of 2 a 3 weet je op welke dagen je moet klussen.sucses gr manuela

Het moment van de eisprong is afhankelijk van de duur van je cyclus.

De eisprong is gemiddeld genomen 14 dagen voor de eerste dag van je menstruatie, maar dit kan ook later of eerder zijn.

Misschien zijn ovulatietesten een idee?

ben ook aan het tempen sinds kort, het is alleen zo dat je temperatuur een halve graad stijgt 12 à 24 uur ná je eisprong, dan ben je dus eigenlijk al te laat! een eicel leeft niet zo heel lang namelijk. je moet dus zorgen dat je 'klust' voordat je temperatuur stijgt.

Terug
Bovenaan