temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Sinds deze maand ben ik aan het tempen en heb een vraag je daarover en hoop dat jullie er misschien antwoord op hebben. Mijn temperatuur ligt rond de 36.8 en donderdag was het zelfs 36.7 en vrijdag was het 37.0 wil dit zeggen dat ik toen mijn eisprong heb gehad??? gister en vandaag was het weer rond de 36.8 en zou dit dan zeggen dat het eitje niet bevrucht is of gaat daar een langere tijd over heen voor dat je temp hoog blijft??? Ik ben met pasen ongi geworden kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Verder wil ik iedereen feliciteren die zwanger is geworden helemaal leuk en geniet ervan, iedereen die rond hun nod zit heel veel succes en ik duim voor jullie en de rest veel klus plezier.

Groetjes agnetha

Hoi Angnetha,

Na je eisprong blijft je temperatuur hoog tot aan je menstruatie (dus ook wanneer het eitje niet bevrucht is).

Niet iedereen heeft een keurige curve met altijd dezelfde temperatuur. Bij mij schommelt mijn temperatuur ook elke dag. Volgens de gyneacoloog is dit heel normaal. Op het moment dat je temperatuur hoog blijft (is ongeveer een halve graad hoger) weet je dat je vruchtbare periode voorbij is.

Succes!

Femke

hey Femke,

Bedankt voor je reactie ik heb er wel wat aan gehad maar heeft ook gelijk weer een nieuwe vraag gekregen wanneer weet je nou of de eisprong eraan komt of niet en hoe weet je nou of je zwanger bent kun je dat alleen zien als je een test doet en dus niet aan de temp

groetjes agnetha

Hoi hoi...........

Ik zal even vertellen wat ik er over weet.
Je moet met temperaturen beginnen op de eerste dag van je cyclus. Het is een vrij precies werkje. (dezelfde tijd voor dat  je opstaat 's morgens is het beste).
Als je je eisprong hebt gehad, gaat je temp. zo'n 0,3/0,5 graden omhoog. Dan is je eisprong dus geweest. Je moet dus van tevoren klussen.
Met temperaturen krijg je dus een beeld van hoe je cyclus in elkaar zit. Op welke dag je ongeveer het vruchtbaarst bent.
Als je al een klein beetje een onregelmatige cyclus hebt, is het al moeilijk te bepalen omdat je maar hoogstens 48 uur vruchtbaar bent.
Je temp. blijft hoog tot aan je volgende menstruatie. Dan gaat je temp. weer omlaag. Echter niet als je zwanger bent. Dan blijft je temp. hoog.
Met behulp van ovulatietesten kun je wel van tevoren bepalen wanneer je eisprong is. Daar kan ik je nu nog weinig over vertellen. Ik heb ze inmiddels wel al besteld en ga ze deze maand eens uitproberen.
Zo, zo wat een verhaal. Hopelijk heb je er wat aan.
Gr.

SUUS

Terug
Bovenaan