HoiHoi!!
Ik ben Marieke ben 26 jaar en heb ook al aardig wat pogingen achter de rug en ben dus een paar maanden geleden begonnen met temperaturen en kan je daar wel wat vertellen, het beste is elke dag op dezelfde tijd te temperaturen voor je je bed uit stapt, de beste en betrouwbaarste manier is rectaal. Gebruik altijd dezelfde termometer en houd dit bij in een schema. Bij een regelmatige cyclus zal de eerste twee weken (gerekend van de eerste dag van je laatste menstuatie) je temperatuur lager liggen dan daarna. Zodra je eisprong geweest is gaat je temperatuur stijgen met min 0,3 graad. Dan weet je dat je twee weken later je NOD hebt. LET OP: als te temperatuurstijging een feit is, ben je niet meer vruchtbaar!! Maar bij een regelmatige cyclus kun je na een paar maanden temperaturen zien wanneer je vruchtbaarste dagen zijn, bij een onregelmatige cyclus kom je te weten wanneer je NOD is. Erg handig!! O ja de temperatuurstijging houd weer twee weken aan en ... als je geluk hebt langer!! (betekend ZWANGER!!!) Anders daalt je temp weer en word je ongesteld.
Ik hoop dat je aan dit verhaal wat hebt. En ik wens je veel 'klus'plezier!!!
liefs Marieke