temperaturen

Hoi,
Ik heb dat 2 dagen gedaan, maar vond dat ook niks. Ik heb gewoon via onder tong mijn temp steeds genomen. Wel kan je temp afwijken als je met je mond open slaapt.

Groetjes,
Sara

Hoi,
Ik heb dat 2 dagen gedaan, maar vond dat ook niks. Ik heb gewoon via onder tong mijn temp steeds genomen. Wel kan je temp afwijken als je met je mond open slaapt.

Groetjes,
Sara

Hoi,

Groetjes,
Sara

Hoi Dagmar,
Hoeft volgens mij niet maar had eerst zelf zo'n oorthermometer, daar werd ik helemaal gek van, mat elke keer weer andere waarden ook als er 2 sec. tussen zat.
Heb daarna van onderen gemeten met een digitale thermometer met twee cijfers achter de komma. Was echt supernauwkeurig en vooral omdat ik na een ronde tempen nu zwanger ben. Na de 6e ronde begonnen met tempen.
Maar als je elke dag onder de tong of de oksel meet op hetzelfde tijdstip kan het volgens mij ook, maar van onder is wel de meest betrouwbare denk ik zelf.
Succes ermee.
Groetjes,
Famke80

Als je onder de tong tempt dat mag je van te voren niet gedronken, gerookt, gegeten enzo hebben. Dat kan allemaal de uitslag beinvloeden. ook moet je er wat graden bij tellen, ik weet niet meer precies hoeveel maar dacht dat dat 0.3 was.
Als je onder de oksel tempt dan moet je zorgen dat je oksel goed droog is en dat je de thermometer goed insluit en er dus geen lucht aankomt. Dan krijg je ook verkeerde waardes. Hier moet je ook ik  dacht 0.5 graden bijtellen.
Oorthermometers blijken inderdaad onbetrouwbaar. Als je hem neit helemaal goed in je oor plaatst dan krijg je al een andere waarde.
Rectaal tempen is het meest betrouwbare want je tempt echt in het ichaam. De thermometer is dan goed ingesloten en er komt geen lucht bij.

Ik wens je veel succes met tempen!

Terug
Bovenaan