temperaturen?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Graag had ik geweten hoe het temperaturen in zijn werk gaat.
Ik weet dat je het s'morgens op hetzelfde tijdstip moet doen maar verder weet ik er niks van.
Wanneer is hij nu juist hoog of juist laag?
En wanneer veranderd het elke keer?
Kan iemand mij dit even uitleggen?
Liefs orchi

Hoi Orchideke...

Ik als ervaren iemand (hihi) kan je vast wel helpen.
Ik temperatuur nu al 8 maanden ofzo! (ben er 12 bezig) dus heb er een beetje zicht op gekregen.
Ik neem een voorbeeld van een cyclus van 28 dagen.
Je kan op dag 1 beginnen met temperaturen, dus de eerste dag van je menstruatie. Het beste is rectaal, want dat is het meest betrouwbaar.
Mijn temp is voor mijn eisprong altijd rond de 36.3...dat is vrij laag, kan bij iedereen anders zijn. Op dag 13/14 kan hij een ligte dip geven, ik heb dat niet altijd, maar weleens gehad, bv op dag 13 36.1...dat betekent dat je eisprong in aantocht is! Goed klussen dus!

Als je eisprong geweest is zal je temperatuur gaan stijgen, dit is vaak 1 of 2 dagen na je eisprong, bij mij stijgt hij gestaag, bv van 36.3 naar 36.5 en dan hoger, vaak tot 36.7/36.8.
Hij blijft dan zo hoog tot je menstruatie eraan komt. Ik was heel regelmatig, dus op dag 27/28 zakte hij naar 36.5 en dan wist ik genoeg.
Als hij hoog blijft en je heb 14 dagen na je eisprong nog steeds een hoge temp, dan zou je zwanger kunnen zijn.

Ik heb als voorbeeld even mijn huidige kaartje erbij gezet. Hij is hoger dan ooit tevoren, maar aangezien vriendje slecht zaad heeft en we als ik ongesteld ben ws voor IUI gaan, reken ik nergens op!

Als je nog vragen hebt, dan stel ze gerust!

Liefs Joepie

http://www.fertilityfriend.com/home/214d06

oh wat erg, ligte dip...ben nog wel juf! lichte dip moet dit zijn!

Hoi joepie,

Bedankt voor je reatie,nu kan ik er EINDELIJK wat aan uit:)
Ik heb maandag mijn NOD,zit nu in ronde 3.
De eerste keer was mijn cyclus 23 dagen,de laatste 25 dus volgens de 25 uitgerekend zou ik maandag mijn NOD hebben.
Mijn eisprong was vorige week maandag ongeveer en heb er wel wat last van gehad.
De vorige twee keer had ik echt zwangerschapsverschijnselen,dat ik dacht oke het is zo kan niet anders,maar nee hoor,men duiveltjes dan toch aangekomen.
Deze maand heb ik ineens niks meer,alleen rond mijn eisprong had ik wat last maar voor de rest niks,nu wel last van gevoelige tepels maar dat ik het dan ook.
Ik had gisteren mijn temperatuur gemeten in de dag dan en die was maar 36.5 nu met je berichtje te lezen ook eens gedaan en nu is hij 37.5,is dit niet wat raar?
Weet bijna zeker dat ik mijn eisprong heb gehad dus wel raar,heb hem vandaag wel rectaal genomen,gisteren niet,en zou het vaginaal ook mogen?want in je poep,ben er niet zo voor:)
Hoop natuurlijk deze ronde zwanger te zijn maar aangezien ik niks voel ga ik er niet op hopen,bij mijn eerste kindje nam ik mooi mijn pil in,wel een lichtere als normaal maar ineens bleven mijn ms uit en na 10 weken deed ik dan toch een test en jaja was zwanger,dus daarom dat het bij mij deze keer zooo lang duurd.
Ik weet mag niet klagen want als ik het bij sommige dames lees,vind het zo erg dat het zo lang duurd,jij ben percies ook al lang bezig he,ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en echt een dikke pluim voor je geduld,ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval,echt begrip voor jou!!
Liefs orchi

Hey Joepie

Aangezien jij dus al een tijdje bezig bent, heb ik even een vraagje.
Dit is voor mij de eerste ronde dat ik aan het temperaturen ben en om eerlijk te zijn vind het best wel spannend. We zijn nu 8 maanden bezig om zwanger te worden en het leek me handig dat als ik met een jaar niet zwanger ben temperatuurlijsten mee kan nemen naar de dokter.

Nu ben ik direct op de 1e dag van mn menstruatie begonnen.
Ik had de hele tijd een temperatuur rond de 36.8, 36.9
Rond dag 13, 14 had ik ineens 36. 5. Dat klopte wel want paar dagen later zou ik mn eisprong moeten hebben had ik uitgerekend. Daarna werd mn temperatuur ineens 37.0
Op maandag hebben we toen gelukkig geklust en die woensdag ook. De zaterdag ervoor trouwens ook. Tot afgelopen zaterdag had ik weer een temperatuur van 36.8 zoals voorheen maar de afgelopen 3,4 dagen zit ik de hele tijd rond de 37.1 en 37.3
Weet jij zo hoe dit kan?

groetjes Janien

Hey dames...

Janien, kan er zo niet goed uithalen op wat voor dag jij zit, maar het zou een innestelingsdip geweest kunnen zijn. Dan zakt hij dus ook iets, maar volgens mij moet hij dan wat verder dalen.
Ook kan het door andere factoren komen, zoals laat naar bed gaan, alcohol drinken of een nachtje slecht slapen. De temperatuurmethode kan soms heel grillig zijn, dus je moet er niet altijd vanuit gaan dat het alles zegt.
Ik duim natuurlijk met je mee!

Orchideke...ben je vraag even kwijt en heb bezoek, dus reageer snel. Heb trouwens wel gelezen dat vaginaal ook prima was!

Kom snel terug!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan