temperaturen

Lieve meiden, daar ben ik weer. Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag van vorige week. Het is natuurlijk vreselijk dat er zoveel meiden zijn die een miskraam hebben gehad, maar het is fijn dat jullie de nieuwelingen zo kunnen helpen!

Na mijn miskraam van 2 augustus ben ik inmiddels lichamelijk aardig opgeknapt, maar de 'pijn in het hart' is niet weg.

Eigenlijk wil ik vol goede moed verder om zo snel mogelijk weer zwanger te zijn. Nou lees ik dat veel meiden ovulatietesten gebruiken, maar dat lijkt me nogal kostbaar in de eerste cyclus na een miskraam. Dus ik ben op dag 8 begonnen met temperaturen. Zijn er hier meiden met ervaring met tempen direct na de miskraam? Mijn temperatuur is namelijk ongeveer 36,9. Voordat ik zwanger werd was het voor de eisprong 36,7 en erna 37,1, dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Alvast bedankt! Liefs, el.

Hoi El,

Ik denk dat de meesten hier zich vrijwel direct na de mk weer storten op het zwanger worden maar de pijn gaat er inderdaad niet mee weg. Het is hooguit een erg goede afleiding. Je zult absoluut nog veel ups en dows hebben maar je zult zien dat het steeds beter gaat.

Zelf temperatuur ik niet. Ik gebruik de maybe baby (kun je oneindig gebruiken en het is een betrouwbare speekseltest) en daarbij maak ik nu de laatste CB ovulatietesten die ik nog thuis heb liggen op. Je kunt je eisprong de eerste cyclus na een mk soms wel 2 of 3 weken later hebben (sommigen hebben meteen hun oude cyclus terug) en sommigen hebben de eerste cyclus helemaal geen eisprong. Dus maak je niet teveel zorgen als deze eerste cyclus(sen) anders zijn dan normaal.

Sterkte! Groetjes F.

Hoi F.

Ik kreeg vanochtend een kaartje van een collega die 25 jaar geleden een miskraam heeft gehad. Hoewel ze daarna drie gezonde kinderen heeft gekregen heeft ze er nog steeds verdriet van. Ze schreef 'herinnering blijft, pijn slijt'. Ik schaam me niet voor mijn verdriet, heb ook niet de illusie dat het snel overgaat, maar ik denk inderdaad dat het slijt.

Ik gebruik ook de maybebaby (ik was hem even kwijt, maar heb hem weer gevonden!). Maar ik heb voordat ik zwanger was zolang getemperatuurd dat ik daar meer waarde aan hechtte. Maar ja, de temperatuur zit dus nu al bijna een week precies tussen de normale temp voor en de normale temp na de eisprong.
Voor de zekerheid zijn we maar vast weer begonnen met om de dag klussen (heel voorzichtig).

Liefs, el

Terug
Bovenaan