Temperaturen

Dag lezertjes

Ik moet van de gyn volgende maand gaan temperaturen. Dat heb ik in het jaar dat ik bezig ben nog nooit gedaan en vraag me dus af wat je temperatuur nu zo ongeveer moet zijn vanaf dag 1 tot aan je volgende cyclus. Wanneer wordt ie hoger en wanneer zakt ie weer?
Nou dit was t ff....
bedankt alvast!!

groetjes Costa

Hoi Costa,

Ik heb een aantal maanden getemperatuurd. De normale lichaamstemperatuur is per persoon verschillend. Mijn lichaamstemp. is aan het begin van de cyclus tussen 36.4-36.6 en in de 2e helft tussen de 36.7 en de 37.1. Het is belangrijk dat je iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip gaat temperaturen, voor je opstaat. Verder moet je dat noteren er zijn wel grafieken op internet te vinden, je kunt die makkelijk printen. Als je een keer later op bed ligt, een paar borrels hebt gedronken, of veel later opstaat heb je het risico dat de temp. hoger is.
Als de temp. hoger wordt dan heb je de eisprong gehad. Bij mij klimt hij langzaam omhoog en niet van de ene op de andere dag, ook dit is per persoon verschillend. Als je het een paar maanden doet zul je zien dat de gemiddelde lichaamstemp. in de eerste helft van je cyclus lager ligt dan in de 2e helft. Als dat maar zichtbaar is dan heb je dus een eisprong.
Succes in ieder geval met temperaturen. Het is in het begin even wennen maar na een week is het even normaal dan je tanden poetsen iedere ochtend.
Mocht je nog vragen hebben dan vraag je het maar.
Gr. van mij

Hoi

Wat een gedoe lijkt me dat dat temperaturen! Maar goed, het is nu eenmaal niet anders. Hopen dat je op deze manier goed zicht zult krijgen op het moment van eisprong! En natuurlijk dat je daarna snel zwanger zult worden.
Hou je taai,

Groetjes Ineke

Nou Biate bedankt voor de info, ik ga me best doen volgende maand
Ik heb een kaart van de gyn gehad waarop ik me temperatuur kan noteren dus dat zit wel goed!!
En ja Ineke, hopen dat het helpt he? Eigenlijk voor ons allemaal gewoon....

groetjes Costa

Terug
Bovenaan